מערכת אתר צה״ל

פלוגת ההחייאה הקדמית של חטיבה 7 היא הצלע המרכזית בטיפול הרפואי בנפגעי החטיבה בלחימה בגזרות השונות. הפלוגה מורכבת מאנשי מילואים מסורים שעליהם מפקד המ"פ, איש מילואים שהיקף עבודתו היא כמעט כמו של איש קבע. חיילי הפלוגה ממשיכים בשירותם לאור ההבנה שמהות תפקידם היא הצלת חיי אדם בזמן אמת. על כך קיבלה בשנה שעברה הפלוגה את הצטיינות הנשיא. 

אחת לשנה, מתרגלת הפלוגה אימון קרבי מלא ושבוע מלחמה, על מנת לשמור על כשירות החיילים. באימון האחרון שהתקיים בחודש האחרון בצאלים, תורגל תרחיש בו קיימת כמות נפגעים גדולה המחייבת מקצועיות וחדות.

במהלך האימון דומה מצב בו הנפגעים מגיעים לנקודת הפריסה של הפלה"ק. שם מתבצע טיפול מרוכז של כל הנפגעים ופינויים אל שטחי מדינת ישראל. ״תפקידי הוא חניכה של האימון, גם מקצועית וגם פיקודית", אומר סרן איתי פרידברג, קצין הרפואה של חטיבה 7, "העיסוק מאתגר מאד, ופה אתה מרגיש את ההשפעה שלך כשאתה נוגע באנשים שבסוף יצילו חיים. הדרך לשמור על כשירות אנשי מילואים היא באמצעות היחס והעבודה הרציפה איתם. כדי לשמור על התעדכנות וכשירות בתחום הרפואי, החובשים והמטפלים הבכירים מתייצבים מעת לעת בקורסים של חיל הרפואה והשתלמויות של החטיבה".