כך השמידו לוחמי השריון עמדת חמאס בגבול עזה

21.02.17
מערכת אתר צה״ל

בגדוד 75 מסכמים תעסוקה מבצעית מוצלחת באוגדת עזה, במהלכה השמידו הכוחות גם עמדת חמאס באמצעות טנקים בתגובה לירי לישראל. "יצרנו מימד הרתעתי", מדגיש מפקד הגדוד.

"כוחותינו יצרו מימד הרתעתי לחמאס, שישמור על השקט בגזרה מצד אחד, ומצד שני יאפשר לאזרחים והחקלאים באזור תחושת ביטחון חזקה ואמיתית, הנשענת על הגנה משמעותית שמספק צה"ל" – כך מסכם סא"ל בני אהרון, מפקד גדוד 75 של חטיבה 7, שלושה חודשי תעסוקה מבצעית באוגדת עזה.

במהלך התקופה נפרסו הטנקים של גדוד "רומח" לאורך אוגדת עזה, המהווה מעטפת איתנה ליישובי הדרום. השקט באזור נשמר לרוב, מלבד אירועים נקודתיים בהם הגיב צה"ל בתקיפות – לא רק מהאוויר.

בתחילת חודש פברואר, בתגובה לירי רקטה לעבר ישראל, תקפו והשמידו כוחות השריון באמצעות טנק עמדות חמאס שהוקמו בסמוך לגדר הרצועה. אותן עמדות הן חלק מניסיונות חמאס לשקם את כוחו ברצועה לאחר מבצע "צוק איתן". במסגרת המאמצים מקיים ארגון הטרור תצפיות וסיורים סמוך לגדר כדי לאסוף מודיעין על הצד הישראלי.

"אני יותר מגאה להיות מפקד גדוד 75", אומר בסיפוק סא"ל בני אהרון ומוסיף: "זו הייתה תעסוקה משמעותית ביותר באוגדת עזה, שהדגישה את פעילותם המבצעית של גדודי השריון גם במהלך הפעילות השוטפת".