"אני מרגיש שהיחידה שלי חזרה לחיים"

סא"ל (מיל') אבי לוי שירת בפלס"ר 7 במלחמת יום הכיפורים, בה ספגה הסיירת אבדות קשות. בתום המלחמה, הוא ייחל שבבוא היום - בנו שעוד לא נולד יתגייס גם הוא ליחידה אותה כה אהב, וימשיך את המורשת המשפחתית. היום סמל אוהד לוי משרת בדיוק במקום בו היה אביו: "כל מה ששמעתי מאבא נכון גם עכשיו - 44 שנים אחרי"

01.08.17
מערכת אתר צה״ל

סמל אוהד לוי סיים לאחרונה את המסלול הארוך של לוחמי פלס"ר 7. "עברנו שבועות ניווט, הסוואה, לוחמה וסיור. היו המון רגעים קשים ואתגרים שנראו בלתי אפשריים, אך הרצון והמוטיבציה גברו על הכל". דבר נוסף שעזר לסמל לוי להגיע למטרה היה המורשת המשפחתית - אביו, סא"ל (מיל') אבי לוי, היה לוחם בפלס"ר 7 במלחמת יום הכיפורים, מלחמה בה איבדת הסיירת 24 לוחמים.

סא"ל (מיל') לוי היה בצוות הנגמ"ש של מפקד הסיירת דאז, אורי כרשני ז"ל. הצוות נפגע מטילי RPG, ושלושה לוחמים, בהם מפקד הסיירת, נהרגו. סא"ל (מיל') לוי יצא ללא פגע. "ארבעת הימים הראשונים למלחמה היו הקשים ביותר", הוא נזכר. "הלחימה לא פסקה לרגע, וליוותה אותנו תוך כדי תחושת אי ודאות".

לדבריו, היום הרביעי למלחמה, היה יום קריטי. כוחות חטיבה 7 נותרו עם טנקים בודדים מול מאות הטנקים הסורים שניסו לפרוץ דרך עמק הבכא, בעוד קומנדו סורי שנחת באזור בוקעתא איים על עורף החטיבה. "השמדנו בקרב קצר חלק ניכר מכוח זה", מציין סא"ל (מיל') לוי. "לאחר מכן, במהלך פינוי פצועים נתקלו שוב לוחמי הסיירת בכוח אחר של הקומנדו הסורי".

בקרב עקוב מדים נהרגו 24 לוחמים, ורבים נפצעו. "אך אין ספק", מדגיש סא"ל (מיל') לוי, "שבקרב זה היו כל הערכים להם מחנכים בצה"ל - דבקות במשימה, חתירה למגע, רעות ואחוות לוחמים".

"החלום שלי התגשם"

"לשמוע את הדברים האלו מאבא ולהגיע לאחר מכן למקום בו שירת מרגש אותי מאוד", אומר סמל לוי בגאווה. היחידה, הוא אומר, היא קטנה יחסית ולגן גם משפחתית, אבל אין ספק שמבחינתו היא משפחתית מסיבות נוספות. "כל מה ששמעתי מאבא שלי על היחידה, נכון גם עכשיו - אחרי 44 שנים", הוא מוסיף.

ואוהד הוא לא היחיד שמתרגש מהמורשת המשפחתית. ״העובדה שאוהד מסיים מסלול לוחם בסיירת חטיבה 7 מאוד משמעותית לי", אומר אביו. "מבחינתי, היום היחידה שלי חזרה לחיים. בסיום המלחמה", הוא נזכר בהתרגשות, "איחלתי לעצמי שבבוא היום כאשר בני יתגייס לצה"ל, הוא יגיע לפלס"ר 7. אני מאושר שהחלום הזה התגשם".