כך דימו המפקדים מחטיבה 7 פשיטה על כפר לבנוני בתרגיל מיוחד

התקדמות בסבך, נטרול מארבים עוינים במרחב פתוח והשתלטות על שטח בנוי - המפקדים בחטיבה 7 יצאו לאימון מיוחד בבא"פ אליקים בו תרגלו לחימה בגזרה הצפונית. כתבנו שמע מהם על האתגרים מעבר לגבול

24.07.18
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה״ל

לוחמי חטיבות השריון יודעים עד כמה הכלים בהם הם נלחמים חשובים להכרעת המערכה הבאה. אולם, בגזרות השונות מחכים לטנקים לא מעט אתגרים מורכבים, שיאלצו את המפקדים והלוחמים להגיע מוכנים במיוחד, במטרה לגבור על המכשולים ולנצח בקרב.

בשבוע שעבר תרגלו מפקדים מחטיבה 7 השתלטות על כפר לבנוני בבסיס האימון של פיקוד הצפון, בא"פ אליקים. המתחם בבסיס מדמה את התוואי הלבנוני על כלל רכיביו: מתאר שטח הררי, מבנים הנראים ממש כמו בכפר מקומי אמיתי, גרפיטי בערבית על הקירות ושטח סבוך ומיוער, בו יכולים לארוב כוחות עוינים לכוחותינו בעת הפשיטה.


"מטרת הבא"פ היא להכשיר את הכוחות המתאמנים בצורה המציאותית ביותר, ולהפגיש אותם במהלך האימון עם כל קשת האתגרים איתם הם צפויים להיתקל בשדה הקרב", מסביר רס"ן אורן מייזל, סגן מפקד הבא"פ, ומוסיף כי בנוסף למתחמים המיוחדים, הכוחות המתרגלים צריכים להתמודד גם עם בימוי אויב איכותי ומקצועי.

"הלוחמים תרגלו אצלנו לחימה בסבך (צמחייה צפופה) השכיח בצפון הארץ ובלבנון, לחימה בשטח פתוח, בו היו צריכים להסתתר, על אף המחסור במקומות מחבוא ולהתגבר על מארבי האויב, ולבסוף להגיע אל השטח הבנוי ולהשתלט על יעדים עוינים", הוא מספר.

אל סגן מפקד הבא"פ מצטרף גם סרן שמעון פוטרבני, מפקד פלוגה בגדוד 77, שממשיך ומתאר את מהלך האירועים: "התאמנו על חציית שטחי השמדה, שהם שטחים בהם אנחנו יכולים להיות חשופים למארבים, שהאויב מכין או למכשולים שהוא טומן בקרקע, תמרון בתוואי שטח מאתגרים, וכיצד עלינו לפעול בתוך כפר לבנוני ולהשמיד בו את תשתיות הטרור".

"השריון מביא איתו הרבה מאוד יכולות אש קטלניות וחסרות תקדים למערכה הבאה", מדגיש סרן פוטרבני. "שילוב הכוחות, שביצענו במהלך התרגיל יחד עם גדוד ההנדסה של החטיבה, מאפשר לכל אחד מאיתנו להוציא מעצמו את המירב במהלך הפעילות, גם אם מדובר בשטח מאתגר ואויב עיקש במיוחד. יחד, יש לנו יכולות שעשויות להפתיע מאוד את האויב בצד השני של הגבול".