הצטרפנו לטבילת האש של נמ"ר החילוץ הראשון

אם בעבר כלי צה"לי נתקע בשדה הקרב - היה צריך לפחות 5 אחרים בשביל לחלץ אותו. בדיוק במטרה לתת מענה לבעיה, נחנך לראשונה בתרח"ט 7 הנמ"ר החדש: "מפלצת" משודרגת שבעזרת מנוף וגלגלת בלבד, יכולה ל"שלוף" כלים במשקל 128 טון - גם מעבר לקו האויב

24.11.22
מיה צדוק, רועי גנון וגל טוויג, מערכת את״צ

בין עשרות הטנקים, הדחפורים והנגמ"שים המוכרים שהשתתפו בתרח"ט 7 בשבוע שעבר, בלט חבר חדש - נמ"ר החילוץ. מדובר בשכלול של הכלי הוותיק, שעליו נבנו עזרים נוספים, כמו גלגלת ומנוף שיוכלו לבצע פעילויות חילוץ לכלים אחרים בכל תוואי שטח.

"השקנו את נמ"ר החילוץ הראשון בצבא", מספר רנ"ג עמי בן דוד, מנהל עבודה בגדוד ההנדסה 603, "עכשיו הוא נכנס לחטיבה 7, אבל בעתיד עוד 17 חטיבות יכניסו לשורותיהן עשרות נמ"רי חילוץ כאלה".

העזרים שלו מאפשרים לו לחלץ כלים שמגיעים למשקל של עד 128 טון ובמקרה הצורך - לחצות קו אויב. "אין עוד כלי בשדה שיכול לשאת את המשקלים האלה", הוא מוסיף, "המפלצת הזאת משדרגת את יכולות החילוץ, ההנפה והגרירה שלנו".

אם בעבר כלי צה"לי היה נתקע בשטח, היו צריכים חמישה או שישה כלים בשביל להצליח למשוך אותו, ובתוואי שטח הררי כמו בצפון - מדובר במשימה מסובכת עוד יותר. אבל עכשיו, הנמ"ר החדש מסוגל לעשות את העבודה לבדו.

בנמ"ר יסעו נהג ומספר אנשי צוות - כולם בעלי ניסיון מקצועי רב בחילוץ כלים, שיעברו התאמה לתפעולו, ויהוו כוח חביר ללוחמים בשדה הקרב.

"ברמת החטיבה לא היה לנו מעולם כלי עוצמתי כזה", מסכם רנ"ג שלמה בוזו, מנהל עבודה בחטיבה 7, "בתרח"ט נתרגל איתו חילוצים מורכבים בציר ההררי של גרירות וחילוצים - וכך נלמד, נשתפר ונביא את הצבא להישגים חדשים".