הסוד של החטיבה הסגולה בדרך לזכייה

בעקבות הזכייה השנייה ברציפות של גבעתי בתחרות בחני הכשירות, ביקשנו לבדוק עם קצין האימון הגופני של החטיבה מה עומד מאחורי ההישגים המרשימים

24.05.17
אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל

בפעם השנייה ברציפות זכו לוחמי חטיבת גבעתי במקום הראשון מבין חטיבות הרגלים של צה"ל בתחרות בחני הכשירות שנערכה בווינגייט. "הזכייה עלתה לנו בהרבה זיעה", מספר בגאווה רס"ן עקיבא גרוסמן, קצין האימון הגופני של החטיבה, "אבל מי שמתאמן מגיע לתוצאות".

הבוחן שעברו הלוחמים כלל בין היתר ריצת סיבולת באורך של 6-8 ק"מ עם נשק, בוחן מסלול מכשולים, כוח ידיים, עבודה עם מקבילים וירי לאחר מאמץ. "בסיום הבוחן אתה יורה שלושה כדורים בכריעה ושלושה בשכיבה אחרי מאמץ. רוב הפעמים שלוחם יבצע ירי זה יהיה לאחר מאמץ", מסביר קצין האימון הגופני.

כחלק מהתפיסה המיוחדת השואפת למצוינות, בגבעתי לא ויתרו לאף לוחם בדרך לזכייה השנייה. "מי שקיבל ציון של פחות מ-90 נשלח לבוחן כשירות נוסף", מחדד קצין האימון הגופני ומסביר: "כל אחד מבין שלא משנה באיזה רמה הוא נמצא - הוא יכול להשתפר. זאת התפיסה שלנו - גם בעשייה הצבאית וגם בכושר הקרבי".

יתרון נוסף שהשפיע, להערכתו, על התוצאות המרשימות, מקורו בגאוות יחידה: "הלוחמים שלנו מתאמנים בחולצה סגולה ואחידה. גאוות היחידה, בצירוף אווירת הספורטיביות, יוצרת משמעת ומגדילה את המוטיבציה".

למרות ההישג המכובד ותחושת הסיפוק, בחטיבה לא שוכחים לרגע כי התחרות היא רק אמצעי בדרך למטרה גדולה יותר: "היום זאת התחרות - מחר המלחמה. נמשיך לעבוד הכי קשה והכי חזק כדי שברגע האמת נהיה מוכנים ברמה המקסימלית".

העבודה בשוטף דורשת מהלוחמים לעמוד ברף גבוה. "אנחנו בתכנית אימונים רצופה תמיד", מדגיש רס"ן גרוסמן ומדגיש כי סוד הקסם טמון במוטיבציה: "לא צריך להגיד להם לבוא לאימון - אלא לבוא להתאמן. רק ככה האימון יהיה איכותי ויעיל. כשהם מבינים שגוף האדם הוא האמל"ח שלנו, הם מתאמנים טוב יותר. מדובר במוטיבציה פנימית - ששומרת על המשמעת העצמית שלך".

לצד עידוד המוטיבציה, רואה רס"ן גרוסמן חשיבות גדולה בדוגמה אישית. "אם המפקד מתאמן, כל החיילים יתאמנו", הוא משוכנע ואומר כי על המפקדים לדאוג שחווית האימון לא תתפרש כעונש: "כושר זה כלי לשיפור המצוינות. אני מלמד את הלוחמים והמפקדים שיש ליהנות מהדרך לא פחות מהיעד. זה אתגר כמו כל אתגר בחיים, וזה שיעור חשוב שבזכותו אתה לומד להתגבר על כל מכשול בחייך האישיים".