"ואז הגענו לחלק של הלילה", משחזר רס"ן מדר, "פתחנו בתצוגה שכללה אמצעים להגברת אור הכוכבים ולראייה דרך טנק, והראינו למפקדים עמדות הסוואה מיוחדות שאנחנו רוצים להכניס לחטיבה. משם, כל מג"ד לקח את מפקדי המחלקות שלו וביצע איתם תרגילים טקטיים שונים".

"ביום השלישי כבר נכנסנו לנוהל קרב לקראת הלילה, לתרגיל המסכם והמשמעותי ביותר", מספר רס"ן מדר. "הוא שזר בתוכו את כל מה שלמדנו בימים הראשונים, וגם תרגלנו במהלכו אירוע רב נפגעים עם סימולטור שהבאנו מהאוגדה".

ביום הרביעי ירדו מפקדי המחלקות לאוגדת עזה, שמעו סקירות מודיעיניות ואופרטיביות, והשתתפו בהערכת מצב. "נפגשנו עם מפקד החטיבה הדרומית, ומשם יצאנו לצפות במנהרה שאותרה ונוטרלה - כל זה כדי שהם יראו את הדברים בעיניים שלהם".

שיחה עם מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"ם קובי הלר

משם המשיכו לתצוגה באתר בנייה באשקלון שלימדה אותם כיצד להתמודד עם לחימה בתנאי גובה. לאחר מכן ערכו ריצת ניווט, כאשר נקודות הציון שעליהם היה לאתר היו בגבהים שונים. 

לדברי רס"ן מדר, המפקדים הפגינו יכולות גבוהות. "רוב האימונים שעשינו היו דו צדדיים, והתקיימו זה מול זה. נחשפנו ליכולות החשיבה והיצירתיות של המפקדים, וזה מדהים", הוא מספר בגאווה. "כל אחד מנסה לעקוף אחד את השני, לחשוב מאיפה הוא עלול להיות מותקף ואיך הוא יכול להפתיע".

"אני משרת בחטיבה 11 שנים, ורק דרך ימי האימון הספורים האלו אני יכול להגיד לך מה מאפיין את המפקדים בגבעתי - הם רציניים, אחראיים, סקרנים ויצירתיים. הם מממשים את האחריות והמקצועיות שלהם. אני סמוך ובטוח שאם מחר נידרש למלחמה, אנחנו נכריע את האויב".