כך נראתה השבעת לוחמי חטיבת גבעתי, מחזור מרץ ,20 בצל נגיף קורונה

לוחמי מחזור הגיוס מרץ 20 חוו בזמן שירותם הצבאי עד כה חוויות ייחודיות ומאתגרות שלא חווה כל חייל מיד עם גיוסו לצה״ל.

30.04.20
מערכת אתר צה"ל

בצל התפשטות הקורונה, נאלצו לוחמי חטיבת גבעתי והטירונים החדשים להישאר בסגר בבסיסם עד להודעה חדשה. הלוחמים נשארו בבסיס כחודש ימים. מוקדם יותר השבוע, לוחמי מחזור מרץ 20 נשבעו אמונים לצה״ל בצורה קצת אחרת - ללא הורים בקהל, ללא סירי אוכל וספסלי פיקניק וללא חברים שתומכים וגאים מהצד.

הטקס התקיים בבסיס האימונים החטיבתי בקציעות. שם נשבעה כל פלוגה לבדה באוויר הפתוח על מנת למנוע התקהלות, תוך הקפדה על מרווח שני מטרים זה מזה. 


את הטקס שידרה החטיבה ברשתות המדיה של החטיבה בפייסבוק ובאינסטגרם, זאת על מנת לאפשר להורי הלוחמים לקחת חלק בטקס על אף המגבלות.

הטירונים מספרים כי יש משהו מיוחד במעמד שכזה, כמובן שנוכחות בני המשפחה הייתה משמחת אותם, אבל כעת, כשהרגע האמיתי הגיע, הנוכחות של חברי הפלוגה והמפקדים מספיקה לכשעצמה.

הזכות להיות לוחם בצבא ההגנה לישראל ולשאת שבועה שכזו, בעיקר בבוקרו של יום הזיכרון,  הורגשה על אותה הרחבה בצורה משמעותית.  


מדבריו של מפקד בסיס האימונים החטיבתי, סא״ל טל אשור: ״טקס ייחודי כמו שהיה לנו היום ברחבי הבא״ח לא היה לנו מעולם. בתור מפקד הבא״ח מזה שנתיים, חוויתי מספר דברים, אך ניתן לומר כי נגיף הקורונה הציב אותנו לראשונה בהתמודדות שטרם ידענו כמותה. במהלך החודשיים האחרונים הכשרנו את המתגייסים הטריים תוך הקפדה על כלל הנחיות משרד הבריאות והנחיות מטכ״ל. כך חגגנו בצוותא את ליל הסדר וכך ציינו את טקס יום השואה. בעיני, זו סגירת מעגל מיוחדת במינה - להישבע לצה"ל, ביום אנו מתייחדים לזכרם של אלו שנפלו בעת מילוי תפקידם למען שלום אזרחי המדינה".

"אני גאה בלוחמי מחזור הגיוס מרץ 20 ומאמין כי יתחשלו במעלה הדרך ויגיעו להישגים גבוהים במיוחד. זהו מחזור הגיוס האחרון אותו אני חונך כמפקד בסיס האימונים החטיבתי, ולסיים בצורה מצומצמת, מזוקקת ומלאת משמעות שנכפתה עלינו - מחדד אצלי את תחושת הסיום והסיפוק. עלו והצליחו!".