מערכת אתר צה"ל

חיילים ומפקדים יקרים,

אנו מסיימים תקופה של תעסוקה מבצעית משמעותית ומאתגרת בגזרת לבנון, תעסוקה בה פעלנו רבות על מנת להגן על גבול הצפוני של מדינת ישראל. בתעסוקה זו הגדוד הפגין משימתיות, גמישות, מחשבה ויצירתיות במציאת פתרונות לבעיות המבצעיות שבהן נתקלנו. במבצע ׳שומר החומות׳ התמודדנו בהצלחה עם ניסיונות חדירה לשטחינו, הפרות הסדר, וסיכלנו מספר ניסיונות הברחת אמל״ח לשטחינו. במקביל ביצענו אימונים מדמים ומופעים חשובים ביותר בתחום כוח האדם כגון: ׳אבות ובנים׳, טיול נגדים וטיול קצינים, יום משפחות שכולות, ימי חינוך למחלקות ועוד.. יחד שוב הוכחנו את עוצמתה של המשפחה המנצחת, משפחת גדוד רותם.
הערכה רבה לכל חיילי וחיילות, לוחמי ומפקדי הגדוד על פעילות איכותית, מתמשכת ובלתי מתפשרת.

אנו צועדים כעת אל עבר אימון ״עוצמת הנמ״ר״ בבקעת הירדן, אימון בו נשפר את מוכנותנו למלחמה.

לאימון זה מספר גורמים משפיעים עיקריים:

1. חילופי מפקדים בגדוד - סמג״ד, ק. אג״ם, מ״פים ורוב המ״מים באימון ראשון. המשמעות העיקרית היא בניית אימון הדרגתי בעומסים ובאתגרים.

2. אימון קיץ בבקעת הירדן - עיקר האימונים יתבצעו בלילה עקב עומסי חום.

3.הסבת הגדוד למשואה 750 - מאמץ תקשובי, לוגיסטי ופיקודי אשר ילווה את כל האימון.

מטרת האימון הינה שיפור מוכנות הגדוד למלחמה, תוך מיקוד במתאר צפוני.

באימון נתמקד בלחימת לילה, לחימה על גבי נמ״רים, לוחמה בשטחים בנויים ובאימוני מפקדים ופק״ליסטים, זאת בחמישה שלבים
עיקריים:

שלב א׳ -כשירויות יסוד - הדממה, לכידות, ארגון לקרב, אימוני מפקדים ופק״ליסטים.

שלב ב׳ - כשירות המסגרת - שבוע מחלקה, פלוגה, תרג״ד, פלוגה בשטח בנוי.

שלב ג׳ - לבנת חגים - הדממה, שבוע מ״מ, אליפות כושר קרבי.

שלב ד׳ - כשירות המסגרת החטיבתית- בוחן תחצ״ן, תרח״ט.

שלב ה׳ - הכנות לתע״ם - שבוע אל״ת, חזרה לכשירות וסיורי מפקדים בתע״ם.

באימון, בשונה מפעילות מבצעית, ערך חיי האדם גבוה מערך העמידה במשימה! לכן, עלינו כמפקדים לוודא כי האימון יהיה אינטנסיבי מחד, ובטיחותי מאידך. המשימה היא להחזיר את כולם בריאים ושלמים בסוף אימון מדמה ומפרך. זה יתאפשר באמצעות תכנון מדויק וביצוע מערכת הכנות בטיחותיות ומקצועית לפני כל אימון.

לצערי, נגיף הקורונה מאיים לחזור ולהשפיע על שגרת יומנו. באימון הנוכחי נעשה הכל כדי להכין עצמנו ליום פקודה תוך הקפדה יתרה על קיום הנחיות צה״ל ומשרד הבריאות, זאת מתוך חובתנו המוסרית והערכית להיות מוכנים למלחמה תמיד ובמקביל לדאוג לשלום חיילנו ומשפחותינו. האחריות לעמידה בפקודות מוטלת על כולנו הן באימונים והן בחופשות השבת, רק כך נוכל להמשיך להתכונן למלחמה.
אין לדעת מתי תתרחש המערכה הבאה ובאיזו גזרה, ייתכן והיא תקרה באימון הקרוב, ולכן הגדוד יתאמן בכל שבוע עד קצה היכולת, כדי שבסופו נהיה גדוד חזק יותר, מקצועי יותר, ערכי יותר ומנצח יותר.

בברכת אימון מוצלח

סא״ל יוסי אליאס,

מג״ד ׳רותם׳ 435