חושבים שאתם בכושר? זה הרף בו מפקדים בגבעתי צריכים לעמוד

כל מפקדי החטיבה הסגולה הקדישו יום שלם ואינטנסיבי לאימון גופני - שיוודא שהחטיבה תישאר בכושר שיא - ובחוד החנית. הצטרפנו אליהם וחזרנו עם הפרטים (ושרירים תפוסים)

10.05.21
גל פלוק רוה, מערכת אתר צה"ל

 

"אנחנו רוצים להיות במקום הראשון - לא השני ולא השלישי", הכריז בנחרצות מפקד חטיבת גבעתי, אל"ם אליעד מואטי, בסופו של יום אימונים אינטנסיבי לכלל הדרג הפיקודי בחטיבה. כשאליפות צה"ל לכושר קרבי כבר מעבר לפינה, ועם יעדים חדשים ונוקשים לתוצאות בחני הכושר החטיבתיים, אין פלא שכלל מפקדי החטיבה הסגולה התייצבו על מד"ס, כשהשמש רק התחילה לעלות, בבה"ד 8 שבוינגייט.

"מטרת האימון היא לתת למפקדים כלים לאמן את המודעות והתרבות הגופנית בחטיבה", מסבירה רס"ן מעיין מסטאי, קצינת האימון הגופני החטיבתית, "בסוף, הם אלה שנמצאים איתם כל הזמן - ומשמשים דוגמה אישית. כשהמפקדים נותנים מעצמם את המקסימום באימונים, זה עובר הלאה לכל חייל בקצה. כך אנחנו יודעים שיש על מי לסמוך, ושהכוח מוכן לכל משימה".

יום הספורט המיוחד הזה הוא פרויקט משותף ראשון של מפקד החטיבה והקא"גית, שניהם הצטרפו לשורותיה רק לאחרונה - וכבר מציבים יעדים ברורים בתחום הכושר הקרבי בחטיבה: "מבחינתנו - לעבור בוחן כשירות זה לקבל ציון של 90 לפחות, וממש לא להסתפק בציון עובר של 65. בריצת ה-3,000, למשל, נדרשים המפקדים לרוץ ב-13.45 דקות במקום 14.20 כדי לקבל ציון 100. זה סטנדרט מחמיר יותר, אבל אנחנו כבר יודעים ש'קשה באימונים - קל בקרב'". 

את האימון התחיל הדרג הפיקודי בריצת 6 ק"מ מאתגרת לאור הזריחה, והמשיך לשלוש תחנות כושר שונות - כוח, קרב מגע ומכשירים, כשבכל אחת מהן מגוון אימונים בדרגות קושי מגוונות. 

היום נחתם בהרצאה על המנטליות שמאחורי הפעילות הגופנית. "יש קשר ישיר בין חייל ומפקד טוב, לבין מי שנמצא בכושר גופני טוב", מסבירה רס"ן מסטאי, "ללוחם שמגיע להישגים בספורט, מתווספים ערכים נוספים כגון דבקות במטרה, משמעת עצמית, מוטיבציה ומנטליות מדהימה. אלה האנשים שיכולים לייצר חוסן ולכידות, לפקד על חיילים וגם להוביל אותם בשדה הקרב".