נוב' 16 בטקס הענקת כומתה

לפני כשמונה חודשים החלו מחזור נובמבר 2016 את שירותם הצבאי בחטיבת גולני, ומאז עברו טירונות ואימון מתקדם שהכינו אותם לרגע בו יהפכו ללוחמים. את סיום ההכשרה חתמו החיילים במסע כומתה, שבסופו קיבלו את הכומתה החומה והצטרפו רשמית למשפחת הלוחמים של חטיבת גולני

02.07.17
מערכת אתר צה"ל

כל לוחם מספר כי רגע קבלת הכומתה הוא רגע מרגש ומשמעותי בשירות הצבאי. חיילי גולני מספרים שהכומתה החומה מסמלת לא רק את הדרך הקשה אותה עברו כדי להפוך ללוחמים בחטיבה אלא גם את המורשת ארוכת השנים של החטיבה ואת הקשר החזק של חטיבת גולני לארץ ישראל ולהגנה עליה.

בין הלוחמים היו רבים שסיום מסע הכומתה היה בשבילם לא רק מורשת קרב והיסטוריה, אלא גם אירוע בעל חשיבות משפחתית. עבור רב"ט רז בן עמי למשל, לוחם בגדוד 12, הבחירה לשרת בחטיבת גולני הייתה כדי להמשיך את דרכם של קרובי משפחה ששירתו בחטיבה:

הסיבה העיקרית בגללה בחרתי להגיע לחטיבה הזו", הוא מספר, "הייתה על מנת להמשיך את דרכו של אבי, ששירת בגולני גם כן". "רציתי לגרום לו לגאווה", הוא מוסיף, "התמודדתי במשך שמונה חודשים עם המון קשיים שלא דמיינתי, אבל הכרתי חברים שהפכו למשפחה שנייה - הכל בשביל להביא את החומה של אבא".

רגעים משפחתיים נוספים מטקס הענקת הכומתה:

משפחת גולני שמחה ונרגשת לקבל את הלוחמים החדשים, ברוכים הבאים למשפחה!