"עשינו את מה שצריך לעשות, פעלנו כמו שלימדו אותנו"

לוחמי גדוד 51 של חטיבת גולני השתלטו הבוקר על מחבל באזור כיכר החטיבה המרחבית שומרון, וסיכלו פיגוע דקירה. "עשינו את מה שצריך לעשות", משחזרים סמל יונתן וסמל פ', הלוחמים שנטרלו את המפגע, תושב מחנה הפליטים עסכר

27.03.17
ניצן צור ומיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

השניים מספרים כי הבחינו בחשוד מתקרב לעבר נערה בטרמפיאדה אותה אבטחו, כשבידו חפץ חד, שבדיעבד התברר כמברג. הלוחמים פתחו מיד בנוהל מעצר חשוד, דרכו את נשקם והורו למחבל להשליך את המברג. כשעצר, השתלטו עליו בהצלחה, נטרלו אותו ללא שימוש בנשק, אזקו אותו וערכו עליו חיפוש.

"לא היה איום שדרש שימוש בנשק. אבל אם היינו צריכים - לא היינו מהססים לרגע", הם מדגישים. "פעלנו בהתאם לפקודות והנהלים. לפי איך שלמדנו ותרגלנו".

"יש תחושת סיפוק", מציין סמל יונתן, "לדעת שיכול להיות שהצלתי את החיים של הנערה הזו. אבל פשוט עשינו את העבודה שלנו ואת מה שמצופה מאיתנו".

סמג"ד 51, רס"ן ג'מיל מוראד, שהגיע לזירת האירוע, שיבח את הלוחמים על תפקודם: "הם התנהלו בחדות ופעלו באיפוק, כפי שנדרש מהם והם ראויים להערכה".

"מדובר בסיכול הפיגוע הראשון שלנו מאז עלינו לקו לפני כשבועיים", הוסיף רס"ן מוראד, "אנחנו כאן בחטמ"ר שומרון כדי לשמור על ביטחון התושבים".

סמל יונתן וסמל פ' במקום האירוע