"אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח"

״אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח, הדירקטיבה ברורה מאוד לשטח, ברורה מאוד עד לאחרון הכוחות - לסכל ולמנוע כל פעילות. כשאני אומר טרור אני מתכוון גם לאבן, בקבוק תבערה, בלוני נפץ, כל אלו הם טרור". כך אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בביקורו בעיר בית לחם שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון".

06.02.20
מערכת אתר צה"ל

במהלך הביקור קיים הרמטכ"ל הערכת מצב ושמע את עיקרי תמונת המצב הגזרתית בליווי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד החטיבה המרחבית "עציון", אלוף-משנה דוד שפירא ומפקדים נוספים.

עוד הוא הוסיף: "המסר הוא חד וברור, לא הפיגוע הזה, לא בלון הנפץ, לא הירי בצירים, כל הפעולות האלה - לא יצליחו. צה"ל ממוקד לזירה הפלסטינית בשבועות האחרונים ואנחנו נעמיד מענה חד וברור לכל האירועים הללו".

"אתמול צעדנו בבירה, בדרכים שבהן הלכו לוחמי ששת הימים, כמו אז, גם אתמול ניסה מחבל לפגוע ולמנוע את תקומתה ותקוותה של המדינה". אמר מפקד בא״ח גולני, סא״ל סיוון בלוך, בהשבעה לטירוני החטיבה, לאחר פיגוע הדריסה בירושלים בו נפצע באורח קשה אחד מלוחמיה: "המסר שלי אליכם ולעם ישראל הוא שאף אחד לא יוכל לפגוע ברוח ובצדקת הדרך שלנו. אנחנו פה כדי להישאר".

במהלך האירוע, מחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי גולני, שהתגייסו בנובמבר האחרון, שצעדו סמוך למתחם התחנה בירושלים במסגרת סיור מורשת לפני השבעה. לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב של צה״ל בשיתוף השב"כ, לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות את המחבל שביצע את הפיגוע. המחבל הועבר לחקירת כוהב"ט. 

 

״בדרכם לכותל המערבי להישבע אמונים למדינת ישראל, נפצעו מספר לוחמים שלנו בפיגוע דריסה", אמר מפקד חטיבת גולני, אל"ם שי קלפר, "שום פיגוע או פעולה עוינת לא יעצרו אותנו, ואנחנו נחושים כתמיד עד הניצחון".