איך מתאמנים לאימון? תשאלו את הגולנצ'יקים

לקראת לבנת האימון הקרובה, חטיבת גולני מיישרת קו ומגבירה את המוכנות שלה בכל תחומי הלחימה - החל מיום אימון חטיבתי ראשון מסוגו ועד תרגילי חשיפה-תקיפה. שמענו על השבוע שעבר עליהם

25.11.21
מערכת אתר צה"ל

עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל | 25.11.2021

בסיס צאלים הפך בשבוע שעבר לחום יותר מהרגיל. לוחמי ומפקדי כל הגדודים עלו לרגל בפעם הראשונה כחטיבה שלמה, על מנת לבדוק - מי הפלוגה והגדוד המוכנים ביותר ללבנת האימון אליה הם יוצאים בימים אלה ממש. 

״בדקנו ביום הזה יכולות קליעה, כושר קרבי, בוחן נמ״ר ובוחן מוכנות לקרב בהקשרי ציוד ופק״לים״, מספר מפקד מגמת האימונים של החטיבה, רס״ן משה יהושע. את הביצועים של כל פלוגת אם בחנו מדריכות מהבא"ח וקצינים וקצינות מהחטיבה. 

״זה היה ממש יום קרב״, מתאר רס״ן יהושע, ״התחלנו ב-5 בבוקר וסיימנו ב-3 לפנות בוקר".  למשל, בתחנה בה נבחנה הכשירות בנמ״ר, נבדקו הצוותים בלחימה לצד הכלי המפלצתי, הוצאה והכנסה של פצועים לרק״ם, וגם פריקת זחל והחזרתו. 

בהמשך השבוע יתקבלו התוצאות ותיחשף הפלוגה הכשירה ביותר לקרב מכל גדוד, כמו גם איזה מבין השלושה הסדירים הוא המוכן ביותר. 

״אנחנו רוצים לקבוע איפה אנחנו ממוקמים במדד כשירות הלוחם בכל התחומים בכל עת״, מסביר מפקד מגמת האימונים, ״ככה נדע איזו פלוגה מוכנה, ואיפה היא צריכה לדייק את הכשירות שלה", הוא מחדד, ומצהיר שמעתה מתכוונים בגולני לקיים יום כשירות חטיבתי מרוכז לפני כל לבנת אימון, מה שבעבר קרה במסגרת גדודית בלבד. 

ההכנות לאימון לא מסתיימות ברמת הלוחם בקצה. השבוע, התכנסו גם כל מפקדי החטיבה, החל מרמת המ״מ, לאימון מפקדים בצאלים - שלושה ימים שהתמקדו בהבנת ולימוד האויב, האיומים השונים בלחימה, חשיפה-תקיפה וטכניקות קרב בתוך צוות הקרב הגדודי. 

באחת התחנות, משחזר רס"ן יוגב עמר, מפקד הסיוע החטיבתי, תרגלו המפקדים אש חיה בהשתתפות טנקים, מרגמות וארטילריה, ולאחר מכן התחככות באויב - והכול, בהקשרי לחימה בחזית הצפונית. לדבריו, זו הייתה יריית פתיחה מצוינת לכל מה שעתידים הגולנצ'יקים לתרגל בארבעת החודשים הבאים: ״המפקדים היו מאוד מרוצים מהיום הזה. התכנים והעברת הידע היו מאוד מקצועיים. זה לגמרי אימון חטיבתי שכולם פוגשים בו את כולם, שמיישר קו ומייצר בסיס ידע אחיד״.