"אחד הרגעים הגדולים ביותר של סיירת גולני השנה"

בסיכומו של יום גדוש בפעילות, לוחמי סיירת גולני טסו במסוקים למעצר בכפר דיר אל באשא. מדובר באירוע מורכב בו השתתפו כל לוחמי היחידה בשיתוף עם כוחות אוויר, עוקץ, מג"ב ושב"כ. שמענו מסגן מפקד היחידה איך הם הצליחו לעצור באישון לילה מבוקשים ולפגוע בתשתית אמל״ח משמעותית

28.10.21
עינב גרינברג כהן, מערכת את"צ

סיירת גולני תופסת קו בחטמ"ר מנשה אומנם רק שבועיים - אבל כבר הספיקה להגיע ל"אחד הרגעים הגדולים השנה", כך על פי סגן מפקד היחידה, רס"ן אביחי הרשטיק.

לוחמי הסיירת, שעורכים מעצרים באופן יומיומי, אספו מידע מודיעיני על תשתית טרור רחבה של סחר באמל"ח - ויזמו פעולה מוסקת בשיתוף עם השב"כ וחיל האוויר.

ביום שלישי האחרון, לקראת 22:00, הפעילות החלה. היחידה התחלקה לשלושה מסוקים ויצאה אל עבר חמישה יעדים בכפר דיר אל באשא. במקביל, לוחמים שהגיחו בהאמרים, הקימו תצפיות קרקעיות, בנוסף לתצפית אווירית. 

"הכוחות נעו רגלית בתוך הכפר, ביצעו סריקות ועצרו שני חשודים", חוזר רס"ן הרשטיק אל אותו לילה חסר שינה, "פגענו בתשתית טרור שמשפיעה על כל האזור - מצאנו הרבה תחמושת וחלקי נשק, ואספנו מידע שיאפשר סגירת מעגלים נוספים". 

בעיניו, היכולת להגיע לנקודה באופן מוסק משמרת את הכשירות הגבוהה של היחידה. היא מוכיחה ללוחמים את האמרה עליה התחנכו לאורך כל שירותם הצבאי: "לכל מקום שנרצה, בכל דרך שנבחר" - הסיסמה של סיירת גולני. 

במהלך יוצא דופן, כל לוחמי היחידה, ואף כוחות נוספים של עוקץ ומג"ב, השתתפו בפעילות הנרחבת. "זה אתגר גדול, לרכז כל כך הרבה אנשים בכפר אחד", מציף סגן מפקד היחידה, "מדובר באחד המעצרים הגדולים שעשינו בשנה האחרונה. אתה חייב לוודא שכולם נכנסים באותו הזמן ושיש תיאום מלא בין הכוחות". 

"זה בא לידי ביטוי", הוא ממשיך, "גם בתכנון האירוע שעלול להיות מסורבל וגם ברגע האמת - התקשוב והקשר חייבים להיות הדוקים, אסור שיהיו טעויות". 

את היום הלוחמים פתחו בכלל ב-4 לפנות בוקר, במעצרים בכפר אחר, המשיכו לתעסוקה מבצעית לאורך היום וסיימו עם רגע השיא - הפעילות המוסקת של כל היחידה. גם היא נמשכה כמעט עד הזריחה - יותר מ-24 שעות רצופות בשטח.

"יש בי ובכל החיילים תחושת גאווה, מסוגלות ובעיקר הרבה אחריות", מתגאה רס"ן הרשטיק, "בעיניי, השגנו את היעדים שלנו - גם מבחינה מבצעית, וגם בלהבין במה אנחנו טובים ולאן אפשר וצריך עוד לשאוף".

"בתוך כל העומס הכללי, מדובר ביוזמה יחידתית", הוא מבהיר לסיכום, "דחפנו לבצע את המעצר הז