מה עושה מפקד אגד בזמן מלחמה?

איתור מרכזי הכובד של חיזבאללה, פגיעה במטרות בדיוק המרבי והתאמת סוג הירי כמו תותח או מטוס קרב למטרה בעומק שטח האויב. כך פועל מרכז כוח האש באוגדה 162 לקראת המערכה הבאה בגבול הצפון

18.09.17
מערכת אתר צה"ל

אל"ם גיא מרקיזנו, מפקד בשגרה על אגד 215. הוא אחראי על מספר גדודי מילואים ועל 2 גדודי תותחנים בסדיר, אשר תופסים קו בגבול לבנון וחטמ"ר עציון שבאיו"ש. כשהמערכת הצבאית עוברת משגרה לחירום, תפקידו של מפקד האגד משתנה והוא הופך למפקד כוח האש האוגדתי.

בשבוע שעבר הסתיים תרגיל "אור הדגן", שדימה הסלמה בגבול הצפון. התרגיל דימה מלחמה כוללת בחיזבאללה ומרכז כוח האש לקח חלק משמעותי במשימה - הכרעת חיזבאללה בשטח לבנון.

מפקדת מרכז האש מתחלקת למכלול תכנון ומכלולי תקיפה: יבשה, ים ואוויר. בכל מכלול יש מפקד, קצין מודיעין וקצין תקיפה. הכל מתנקז לשולחן המרכזי ומפקד מרכז האש מורה על התקיפה.

אל"ם גיא מרקיזנו שם דגש על חשיבות האש במלחמה הבאה בדרום לבנון. "מרכז האש של האוגדה אחראי על כל כוח האש האוגדתי. מירי מדויק, דרך ירי פצצת מרגמה, ועד פצצות מטוסי הקרב, הכל עובר דרך המפקדה שאני אמון אליה", מסביר אל"ם מרקיזנו. "האש למעשה באה לפני התמרון של הכוחות בשטח, או אש שמלווה אותם תוך כדי המלחמה ומוודאת שבכול מקום שאליו לא הגיעו לוחם חי"ר או טנק, מגיעים פגזי הארטילריה ופצצות מטוסי הקרב".