נכנס לתפקידו מפקד חטיבת האש 215 החדש

11.08.22
מערכת את"צ

אל"ם אהוד ביבי נכנס לתפקיד מפקד חטיבת האש (215) במקומו של אל"ם גדי דרור אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. אל"ם דרור ייצא בקרוב ללימודים במכללה לביטחון לאומי בלונדון (RCDS). 



טקס חילופי המפקדים נערך היום (חמישי), בבית התותחן, מרכז המורשת של חיל התותחנים, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקד עוצבת ׳הפלדה׳ (162), תא"ל נדב לוטן, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

כחלק ממבצע "עלות השחר", סוללה א' של גדוד 402 בחטיבת האש הוקפצה השבוע לחטיבה הדרומית באוגדת עזה כדי לסייע לכוחות. בנוסף, יחידת רוכב שמיים נפרסה בשתי חזיתות הלחימה מול ארגון הטרור גא״פ - אוגדת עזה ואוגדת יהודה ושומרון. היחידה סייעה לכוחות ההגנה וההתקפה בשטח, אספה מודיעין, הפעילה אש בזמן אמת והגנה על אזור כרם שלום.



"האש היום היא אורגנית, מרחבית ורב-זרועית, היא נמצאת בליבת כל תוכנית וכל פעולה של יחידות האוגדה", הכריז מפקד עוצבת ׳הפלדה׳ (162), תא"ל נדב לוטן, "חטיבה 215 היא חטיבה משמעותית שמהווה את עמוד האש לפני המחנה. בהובלתך, גדי, הפכה חטיבת האש לחזקה יותר, מיומנת יותר, מאורגנת יותר, מאפשרת בתפיסות, ומעל הכל – בפעולה. אהוד, אני סמוך ובטוח שתוביל את החטיבה, את מערך האש ואת שיתופי הפעולה הרב זרועיים למקומות חדשים. בהצלחה".

"לפני שלוש שנים קיבלתי פיקוד על אגד 215", סיפר מפקד חטיבת האש היוצא, אל"ם גדי דרור, "חטיבה חזקה מפתחת את אנשיה, מבצעית ומשמעותית. במהלך תקופה זו, פעלנו במבצעים ובגזרות, התאמנו, בנינו את הכוח במעבר מאגד לחטיבת האש, בקליטת יחידת רוכב-שמים והגדוד הרקטי שלנו, התאמנו את הפעילות ועמדנו על המשמר. אהוד, אני מעביר אליך את חטיבת האש , סומך שתוביל אותה קדימה להישגים והצלחות נוספות".



״אני נרגש לקבל את הפיקוד על עוצבת האש", הצהיר מפקד חטיבת האש 215 הנכנס, אל"ם אהוד ביבי, "עוצבה סדירה, לוחמת בצבא ההגנה לישראל. תפקיד מפקד חטיבת האש ייחודי ומגלם שלושה מעגלי פיקוד – ראשית, מפקד בעבור היחידות הכפופות, הגדודים, היחידות, הסוללות והפלוגות, בסדיר ובמילואים. שנית, מפקד מערך התקיפה באוגדה 162, המס"חים, הקש"אים, מכלולי הסיוע החטיבתיים וצוותי הסופ"ה. שלישית, מפקד מפקדת חטיבת האש, מכלולי המשימה, התכנון והשליטה. היחידות המבצעיות, מערכי התקיפה בחטיבות המתמרנות ומפקדת חטיבת האש - מהווים מערכת מבצעית אחת שנדרשת לתוצר קוהרנטי, מדויק, וקטלני. גדי, חטיבה 215 מעוצבת ופועלת בדמותך – מצוינת ומצטיינת, מקצועית וערכית. אתה הובלת את המעבר מאגד ארטילרי לחטיבת אש ובכך שיפרת ותרמת לאפקטיביות המבצעית של החטיבה והמסגרות הכפופות לה. בהצלחה בהמשך דרכך".