"הגדלנו ראש כדי לפתור כל בעיה שצצה"

השנה מציינים חמישים שנים לפריצתה של מלחמת ששת הימים. לגדוד "הרעם" של אגד אש 282, הייתה תרומה משמעותית להישגי צה״ל בזירת סוריה. לרגל המאורע, התאסף הגדוד לשמוע את סיפורי הגבורה של מפקדי הגדוד ואחד-עשר נופלי הגדוד, אשר מסרו נפשם בהגנה על המולדת - ארבעה מהם אף קיבלו ארבעה עיטורי גבורה

26.04.17
מערכת אתר צה"ל

במטרה לעסוק בהנצחה ולשמר את מורשת הנופלים, החלה בגדוד סדרת חינוך - שהגיעה לשיאה בערב מורשת לזכר מלחמת ששת הימים. מפקדי עבר של הגדוד, מפקדיהם של הנופלים במלחמה,הגיעו לחלוק כבוד עימם באירוע יחיד במינו, והמחישו את החשיבות בהישענות על לוחמי עבר של הגדוד וסיפוריהם בימינו.

אל"מ (מיל') משה הראל, שירת בגדוד בזמן המלחמה ושיתף בערב המורשת מסיפורו: "באותו הזמן הגדוד היה כפוף לחטיבת גולני. הסוללה שלי הייתה הסוללה הצפונית ביותר ומוקמה בחורשת טל. בזמני, ברגע שהגעת כקצין סיוע אש לחטיבה, נצמדת למג"ד ונשארת איתו עד הסוף. במהלך נסיעה שלנו הרכב הופצץ ולא ניתן היה להמשיך לנסוע. ספגנו עשרות פצצות וכמה שניות לאחר מכן המג"ד נורה - נותרתי לבד במערכה."

"מאוחר יותר פגשתי עוד חייל וסיפרתי לו שהמג"ד נפצע ואיני יודע אם החטיבה עודכנה - לכן עברנו דרך שדה מוקשים כדי לעדכן אותם" חושף הראל ומוסיף "בסוף המלחמה המג״ד עמד על כך שכולם יכתבו סיכום מלחמה. לא ידעתי בכלל מאיפה להתחיל. בסופו של דבר זה הצליח".

תא"ל (מיל') אברהם בן דוד, ששירת כסמג״ד הגדוד, השתתף גם הוא באירוע. "היינו גדוד עם מעט אמצעים" הוא מספר "פתחנו במסכת אלתורים והגדלנו ראש כדי לפתור כל בעיה שצצה". בעיניו, אין מגבלות ליכולות בזמני חירום ומצבי קיצון "זה מה שהביא את הניצחון שלנו בכל המערכות והוכיח את עוצמתו של צה״ל" הוא אומר.