מפקד סוללת 'בז' מספר מה גרם לו להתאהב בתפקיד

08.12.20
מערכת אתר צה"ל

רס״ן ספיר שרון, בן 27 מראש העין, משרת כמפקד סוללה בז בגדוד 611 של חטיבת האש 282 בחיל התותחנים.

לפני שהתגייס, ספיר לא הכיר יותר מדי את חיל התותחנים. את רוב הדברים על החיל, שמע מאנשים שסיפרו לו שמדובר בחיל מתקדם וחדשני מאוד בעל מערכים טכנולוגיים יחודיים.

במרץ 12 התגייס לחיל וישר התאהב בו. הוא התחיל כלוחם בגדוד 411 בחטיבת האש 282 ומשם התפתח בתפקידי הקצונה וביצע מגוון רב של תפקידים- היה קצין שיתוף ארטילרי בצפון ומתוך כך היה אחראי על ניהול הפעלת האש בגזרת רכס רכמים. משם התקדם לתפקיד קצין סיוע ופיקד על קש״אים ואף השתתף במספר אירועים מבצעיים. ספיר ביצע עוד מספר תפקידים בחטיבה ומשם יצא לשנתיים של לימודים במלט״ק ולמד תואר ראשון מדעי המדינה. לאחר סיום הלימודים הגיע לתפקידו כיום - מפקד סוללת 'בז' בגדוד 611.


למה בחרת לצאת לקצונה?
"בחרתי לצאת לקצונה בגלל שלוש סיבות עיקריות: הראשונה, בזכות החינוך שהוריי העניקו לי והאהבה למולדת שהנחילו בי. השניה היא בעקבות רצון אמיתי להגן על המדינה ומתוך התחושה שעכשיו הגיע תורי לתת מעצמי למען המדינה. הסיבה השלישית נובעת מתוך הרצון להשפיע. הדבר הכי מספק בתפקיד זה לקבל לוחמים, להיות גורם משמעותי שתורם להתפתחות שלהם בציר המקצועי, האישי והמנטלי לאורך השירות ולראות את השינוי שעברו מיום הגיוס ועד יום השחרור".

מה הדברים המיוחדים בגדוד?
"גדוד 611 מורכב משני מערכים - המערך המטאורולוגי ומערך האיכון. במערך המטאורולוגי הלוחמים אחראיים על חישוב נתוני שכבות אוויר, והפצתם לגורמים שונים, דבר המשפיע רבות על דיוקי הירי והקטלניות של גורמי האש. מערך האיכון בעל יכולות הגנתיות והתקפיות. הוא אחראי, יחד עם גורמים נוספים להפעלת התרעות לעורף ולכוחות המתמרנים על מנת לבצע סגירת מעגלי אש באופן המיטבי.

בין היכולות בהיבט ההתקפי - לגלות באופן מדוייק את האוייב המבצע ירי לכיוון כוחותינו, לסגור עליו מעגל אש ולהשמידו תוך זמן קצר.
הלוחמים עובדים במקביל למספר גופים בצה״ל שביחד מוודאים שהעורף יקבל התראות.

הגדוד על כל מערכיו השתתף ולחם בכלל האירועים והמלחמות בגזרות השונות מיום הקמתו בשנת 2014. במבצע 'צוק איתן' הגדוד לקח חלק פעיל ומשמעותי, ואף בזכותו הוצלו חיי לוחמים ואזרחים רבים".

מה הטיפ שלך למתגייסים החדשים לחיל התותחנים?
״מהשירות בצה״ל ובחיל התותחנים בפרט אני יכול להגיד לכם שקודם כל זכיתם. אתם מגיעים לחיל משפחתי מאוד ומגוון אשר כל תפקיד בו מציב אתגרים שונים. תדעו לנצל בכל מקום הזדמנויות.
מה שהופך את השירות למשמעותי ומספק זה ללא ספק המשימה- הגנה על הבית והאנשים שסובבים אתכם בתפקיד הופכים למשפחה. תמיד תזכרו: אדם יוצק משמעות לתוך חייו, תהיו אכפתיים מעורבים ובעלי השפעה למען מטרה משותפת״.

"שיהיה לכם בהצלחה! היו גאים במקום אליו הגעתם".