מחנה האימונים החדש שישאיר אתכם בכושר ויוודא שלא תפספסו במטווחים

מתחם אימונים חדש נפתח בשבוע האחרון לתותחנים מחטיבת האש 282. המטרה? לשייף את היכולות החשובות ביותר אצל כל לוחם ולוחמת - קליעה, שדאות וכושר קרבי. קיבלנו הצצה ללו"ז שמחכה למי שיגיע למחנה, מבלי להרגיש שאנחנו עוברים טירונות מחדש

23.06.20
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

משרתים בחטיבת האש 282? בקרוב גם לכם ייצא לבקר במתחם האימונים החדש במחנה "יפתח", שנועד לחזק את הכשירות של כל לוחם ולוחמת. "מפקד אוגדת 36 הקודם, תא"ל אבי גיל, חשב על הרעיון, שנבע משינוי אופן הכשרת התותחן", פותח מפקד מחנה האימונים, סרן איתן רז, "עלתה ההבנה שהחיילים בחטיבה מסוגלים לעלות רמה, ולחזק את 'המשולש' הבסיסי של לוחם - קליעה, שדאות וכושר קרבי".

המתחם נפתח בשבוע שעבר, ועד כה, מספר סרן רז, השתתפו בו שני צוותים מהגדודים הסדירים ושני צוותי מטאורולוגיה: "המטרה היא שעד סוף 2020, כל חייל בחטיבה יעבור כאן. המחנה מתקיים פעמיים בחודש, לפי הגרפים והלו"זים החטיבתיים - כל פעם יגיעו כשני צוותים מכל גדוד שנמצא בתעסוקה מבצעית, מראשון עד רביעי". 

"זה יתרון שיש ללוחמים זמן נטו להתאמן ולהתעסק בכשירות, בלי עייפות מהצד", מציין סרן רז, "אין תחושה של טירונות, ואין כוונה ליצור תחושה של אימון שמדמה פני שטח - התכלית היא שיוכלו לתרגל את העקרונות בצורה נוחה".

המתחם, כמובן, מכוון לעולם התותחנים. "באימונים שעוברים כאן, כמו למשל קרב מגע, אנחנו מתמקדים בכושר גופני, מתאמנים עם הקא"גית (קצינת אימון גופני) החטיבתית, שמרחיבה על כלים פרקטיים, וגם מתאימים את האימון לסוללה ולכלים בהם משתמשים הכוחות בשטח".

סרן רז מבהיר כי במתחם האימונים, משפרים את המיומנויות הבסיסיות ביותר שלוחם צריך: "יכולות הקליעה עולות רמה, ובכלל הכושר הקרבי מתחזק. ברגע שהלוחמים יהיו בכשירות גבוהה עוד יותר במובנים הבסיסיים, הם יוכלו להמשיך 'לתחזק' את ההיבט המקצועי, ולהתאמן על הצד הטוב ביותר על התומ"ת או המשגר".

במסגרת המחנה, הלוחמים עוברים תוכן מודיעיני, הגשת עזרה ראשונה דרך סימולטור, ולומדים על חטיבת האש והמורשת שלה. כמובן שהם גם מתרגלים מטווחים מהבוקר עד הערב. "ביום האחרון", מספר סרן רז על השיא של המחנה, "מתקיים תרגיל מסכם שכולל ריצה וניווט בתוך הבסיס ותחרות בין הצוותים".

לאותו מתחם, מדגיש סרן רז, יש גם ערך חברתי: "הלוחמים מקבלים הזדמנות להכיר את מי שישרת איתם בחטיבה, גם מגדודים אחרים. זה משמח לראות לוחמים שלפני רגע לא הכירו אחד את השני, פתאום מתרגלים יחד תרחישים מבצעיים ועובדים יחד. דרך המחנה, אנחנו משלבים בין כושר גופני וקליעה לחברות ושיתוף פעולה".

"המשוב שקיבלנו בינתיים היה טוב מאוד", אומר לסיום מפקד המתחם. "האימונים אפקטיביים והתכנים מעניינים וקולעים למטרה. חשוב לא פחות, המפקדים הרגישו שיש להם דרך נוספת להשפיע על הכושר והמוכנות של הלוחמים. אני, באופן אישי, רוצה שכל צוות יסיים אימון ויגיד - 'וואלה, אני יוצא מכאן מוכן יותר לשטח'".