מערכת את"צ

ביום א׳ 12 ליולי 2022 התחלף מפקד גדוד קרן 411. לוחמי ומפקדי גדוד קרן נפרדו אתמול מסא"ל רז היימליך לאחר שנתיים של עשייה גדושה, הגנה על כלל זירות הארץ, ירי מבצעי בגבול הצפון במבצע שומר החומות ואף זכיה בפרס אלוף פיקוד הצפון על הפעילות המבצעית של הגדוד. גדוד 411 שחרת על דגלו את המשפט ראשונים לאש ואחרונים למרגוע מיצב את עצמו כגדוד מבצעי יוזם וערכי הנבחר ראשון לכל משימה ומוכיח את עצמו מול שלל זירות מאתגרות.
את הפיקוד על הגדוד תופס בא"ל אורן פיטוסי. מפקד יוזם, יצירתי וחדור מטרה. תחת פיקודו גדוד קרן ימשיך להוביל את חייל התותחנים קדימה.


מדבריו של מפקד הגדוד הנכנס סא"ל אורן פיטוסי:
"האמת שאני קצת מתרגש, זמן רב חיכיתי לזכות לפקד על גדוד, זוהי מן הגשמת חלום עבורי.
אני מקבל על עצמי היום בגאווה ובכבוד רב את הפיקוד על גדוד קרן, גדוד אשר נמצא מרגע הקמתו. לפני כמעט 50 שנה בחזית העשייה למען בטחון ישראל.
הגדוד והסוללות קרן, אבי, ברק וגידי קרויים על שם חללי צה"ל, לא ניתן להתבלבל בחשיבות המורשת של היחידה ומקומה ברוח הגדוד.
רוח של אנשים מצויינים, של יוזמה, של ניצחון, עכשיו הגיעה המשמרת שלנו להמשיך בעשייה באותה הרוח ולהביא את הגדוד לגבהים חדשים.

אני רוצה להודות למפקדיי על האמון שנתנו לי לקראת התפקיד: מפקד האוגדה, קצין התותחנים הראשי ומפקד החטיבה, אני מודה לכם על הבעת האמון והבחירה בי. אעשה את הכל יחד עם אנשי הגדוד על מנת לעמוד במשימה המאתגרת."


מדבריו של סא"ל רז היימליך מפקד הגדוד היוצא:
"השנתיים האחרונות היו עמוסות ורוויות עשייה. ביצענו תעסוקות מבצעיות מורכבות בצפון ובדרום מגבול הלבנון ועד אילת והשתתפנו במבצעים הצה"ליים – "שומר חומות" ו"שובר גלים".
למדנו לחייך לשינויים באימונים מאתגרים ויצירתיים. היו הקפצות באופן תכוף מתרח"ט פתע, בוחן קתמ"ר, תרפ"לים בהפתעה, תרסו"לים קשים ותרגילים מוטסים ומוסקים.

מעבר לכך, הובלנו שינוי משמעותי בגדוד וזכינו לעשות צעד נוסף לקראת שוויון בצה"ל והוא קליטת הלוחמות הראשונות בגדוד. היום, בהסתכלות אחורה של שנתיים, גדוד קרן הוא גדוד טוב יותר, ערכי יותר ומסב לי גאווה עצומה כי בעוד חמש-עשרה שנים, לבתי תהיה אפשרות, לשרת כלוחמת בגדוד של אביה.

לחיילי, לוחמי ומפקדי הגדוד,
אתם מלח הארץ ואנשים מיוחדים אשר החליטו לקחת חלק פעיל בהגנה על מדינת ישראל. תדעו שכל מה שעשיתי בשנתיים האחרונות היה מתוך כוונה להביא את הגדוד מוכן וערוך היטב למלחמה הבאה. כי אם נגזר עלינו לחיות עם חרב ביד, מוטב שתהא בזרועה חזקה ולא על צוואר מרעיד.
אני אוהב אתכם אנשים יקרים ומיוחדים שלי. אתם הסמל לטוב וליפה שיש לארץ שלנו להציע. תמשיכו להוביל בכל עשייה ולהיות ראשונים לאש ואחרונים למרגוע.
תודה."