טקס החלפת מפקד גדוד "אריות הירדן"

04.08.20
מערכת אתר צה"ל

מערכת אתר צה"ל | 04.08.2020

אתמול (שני) התקיים טקס החלפת מג״ד אריות הירדן בראשות מפקד חיל הגנת הגבולות, תא״ל אמיר אפשטיין ומפקד חטיבת ״הבקעה והעמקים״, אל״ם בצלאל שנייד. לאחר שלוש שנים בתפקיד המג"ד, סיים סא״ל רמי מזרחי, ובירך את המג"ד הנכנס, סא״ל גלעד שריקי, שאת תפקידיו האחרונים מילא בחטיבת הצנחנים.

במקביל התקיימו אתמול גם גיוסי מחזור אוגוסט 20 לחיל הגנת הגבולות. טקס החלפת המג״ד התקיים בצאלים, במהלך אימון לפני עלייה לתעסוקה מבצעית בגזרה.

גדוד אריות הירדן פועל בגזרת הבקעה והעמקים, מחמת גדר ועד מעלה אפרים ומשימתו העיקרית היא הגנה על יישובי גזרת הבקעה והעמקים. הגדוד פועל בשתי חזיתות- החזית המזרחית בגבול ירדן והחזית בגזרת איו"ש. המאמץ המבצעי העיקרי בגדוד הוא התמודדות עם גזרה שרוויה בהברחות סמים, אמל״ח וטרור.

צילום: אחיטוב שלזינגר

מדברי מפקד גדוד אריות הירדן הנכנס, סא״ל גלעד שריקי:
"בימים אלו חוגג הגדוד חמש שנים להיווסדו.  חמש שנים של הגנה על גבולה המזרחי של מדינת ישראל, של אינספור פעילויות סיכול טרור בגזרה ועשייה למען הגנת המולדת. במונחי זמן צה"ליים הגדוד צעיר מאוד, אבל שמו כגדוד מצטיין ומוביל הולכים לפניו. ישנם אירועים ספורים בחייו של אדם שהולכים איתו לכל החיים, היום הזה בשבילי הוא בהחלט אחד מהם. מפקדים ומפקדות, לוחמים ולוחמות, גדוד יקר - אנחנו כאן בשביל לעבוד קשה כדי שהאנשים החיים בגזרתנו יוכלו לסמוך עלינו. בעוד מספר ימים נחזור חזרה מאימון לגזרתנו, אל משימתנו - הגנה על חיי האזרחים החיים בה ונעמוד בה יחד בהצטיינות".

צילום: אחיטוב שלזינגר

 

מדברי מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל״ם בצלאל שנייד:
"ההתמודדות מול שתי חזיתות בעת ובעונה אחת דורשת מאיתנו, המפקדים לדעת לחנך את לוחמינו להגיב בהתאם לכל תרחיש בהתאם למאפיינים הרלוונטיים לו. גדוד אריות הירדן הצליח במשימתו בשלוש השנים האחרונות, בסיכול הברחות, עצירת מחבלים ומניעת פגיעה באזרחי מדינת ישראל באופן שוטף. על כך כולכם ובראשכם המג״ד ראויים לשבח".