גדוד המילואים 5025 מסיים תעסוקה בחטמ"ר 769

01.10.21
מערכת אתר צה"ל

גדוד 5025 הינו גדוד האיסוף במילואים של חטמ״ר 417. הגדוד עלה מפקמ״ז לבצע פעילות מבצעית בגבול לבנון, חטמ"ר 769 כחליף לגדוד התצפיות הסדיר של הגזרה, גדוד 869.
אנשי המילואים גויסו תוך כדי ההתמודדות עם נגיף הקורונה והאתגר הכרוך בכך - ועם זאת הצליחו לעמוד בכל המשימות בצורה הטובה ביותר.


הגדוד ביצע פעילות מבצעיות ראשונות מסוגן והיווה תוספת חיונית לחטיבה 769 והתמודד לראשונה עם פעילות מבצעית מלאה כגדוד איסוף שסיים את הסבתו באופן רשמי מגדוד חי״ר קל לגדוד איסוף. הגדוד לקח חלק משמעותי במאמץ המתמשך של חטיבה 769 בהגנה על תושבי הצפון ושמירה על שגרת החיים האזרחיים בגזרה.

דברי מג״ד 5025, סא״ל במיל נועם הירשברג:
"קבלת ההחלטה על ביצוע התעסוקה היה לא קלה בלשון המעטה, מגבלות הקורונה, ביטול ימי המילואים והמורכבות האישית של לוחמי היחידה הם רק חלק קטן מסל השיקולים והמורכבויות.
למרות זאת, הבנו כי ביצוע תעסוקה מבצעית ייעודית בגזרה צפונית תעלה את כשירות היחידה בעשרות מובנים ותהפוך אותה מיחידה בהסבה ליחידה מבצעית כשירה עם יכולות מבצעיות שלא מביישות כל יחידת איסוף סדירה.
היום, בסיום הפעילות המבצעית ואחרי סיכומים חמים עם הגדודים הגזרתיים והחטיבה המרחבית אנו לומדים כי הנוכחות שלנו כיחידה מבצעית בגזרה היוותה "מכפיל כוח" לתפיסת המודיעין החיובי בגזרה".

פרויקטור האיסוף של גדוד 5025, אל״מ במיל׳ טל בראון:
"גדוד 5025 עשה כברת דרך מקצועית ויסודית בהסבתו מגדוד חי״ר לגדוד איסוף לוחם.
מבחנו המבצעי הראשון היה במשימות איכותיות שביצעו הצוותים הלוחמים בגזרת גבול הלבנון, נוכח האתגרים אותם מציב חיזבאללה.
הלוחמים פעלו במקצועיות, השיגו תוצרים מבצעיים איכותיים וזכו להערכה והוקרה רבה ממפקדי הגזרה על תפקודם ותרומתם המבצעית בעת הזו בפרט.


זכיתי לשרת במשך תקופה משמעותית לצידם של מיטב לוחמי ומפקדי המילואים המסורים, שנקראו ונרתמו לבצע משימות מבצעיות איכותיות למען הגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל גם במשך חג החנוכה - אותו חגגו בקרב משפחתם השנייה, היא משפחת לוחמי האיסוף במילואים של גדוד 5025".