הדרך אל הכפר אינה מוארת כלל, ואף עוברת ברובה דרך כבישי עפר ומטעי זיתים. ענן אבק אדיר משתלט על הראות ורק פנסי רכבי השיירה הצבאית שמקיפה אותנו מסמנים לנו את הדרך. "קדימה", מורה המ"פ בכלי הקשר עם הגעתנו ליעד, והלוחמים ממהרים לפרוק ולהסתער על הבית.

בתוך שניות הם כבר שולטים ומאבטחים את כל המתחם. הדריכות והערנות שהם מפגינים בכל פעולה שהם עושים באמת יוצאת מגדר הרגיל, וניתן לחוש דרך עיניהם המתצפתות על חלל הבית כי הם מבינים יותר מתמיד את המשמעות והסיבה בגללה שהם נמצאים כאן. כעבור מספר דקות נחשף מחבוא הנשק, וכשהאקדח בידינו מתפנים הלוחמים לעבר היעד הבא.

הרכבים דוהרים לעבר הכפר "בורקין", שם על פי סגן מפקד הגדוד, מצפה ללוחמים קבלת פנים "חמה" במיוחד ולכן יש להיערך בהתאם. הנסיעה המתמשכת לא גוברת לרגע על ערנותם וחדותם של הלוחמים, שעל אף השעה המאוחרת והשתיקה המתוחה שמשתרעת ברכבם, הם נותרים עם עיניים פתוחות, מביטים דרך הזגוגיות לחשכה השולטת בחוץ ונותרים מפוקסים וממוקדים בביצוע המשימה. 

עם כניסתנו לכפר, אחד הלוחמים ממהר לדווח: "תחילת פעילות". שוב הלוחמים יורדים במהרה מהרכבים עם מגני הענק השקופים נגד זורקי אבנים שיכולים לארוב לכוחות בכל סמטה בכפר, ובעודנו נכנסים לבית החשוד, נשמע קול פיצוץ רימון הלם של כוחותינו ומיד אנו מבינים שהם הותקלו במפירי סדר. גם עובדה זאת לא תמנע מלוחמי גדוד קדם להמשיך להסתער ולמצוא את הנשק המוחבא.

אחרי מספר דקות, רובה "קרלו" עטוף ניילון כחול נמצא חבוי היטב בתוך גבעת חצץ שבקומת השיפוצים של הבית, ולאחר החרמתו ממהרים הכוחות לחזור לרכבים, לצאת מהכפר ולשים סוף לעוד פעילות מבצעית מוצלחת.