מה עשו המחלצים של פיקוד העורף במתחם שרונה?

גיוס לוחמי ולוחמות החילוץ קרב ובא, ואיתו גם הצורך שעלה בחטיבה הכתומה לפנות למלש"בים פנים מול פנים, ולהסביר מה זה אומר להיות חייל שאמון על הצלת חיים בנוסף להגנת המדינה. מסיבה זו, הגענו עם החטיבה למתחם שרונה לאירוע חילוץ ראשון מסוגו, ועל הדרך אספנו גם כמה פרטים על ההכשרה הייחודית

26.07.18
מערכת אתר צה"ל

אתמול (רביעי), נערך בבסיס האימונים החטיבתי שבזיקים, טקס חילוף מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, מונה אל"ם יוסי פינטו למפקד חטיבת החילוץ וההדרכה. הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל יורם לרדו, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אל"ם יוסי פינטו מחליף בתפקידו את תא"ל יאיר ברקת, אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות. מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי: "בעוד מספר דקות יסתיימו להם שלוש שנים של פיקוד על חטיבת החילוץ. למעלה משנה אני חווה דרכך את הפיקוד על החטיבה. אם יש בפרק זמן זה על מנת להעיד על התקופה כולה, הרי שזו הייתה עמוסה באתגרים מבצעיים, סוערת רגשית, רוויה בתהליכים ארגוניים ומלאה בפעילות מבצעית.

"פינטו, אתה מקבל היום את הפיקוד על חטיבת החילוץ, אנחנו מכירים זמן רב משירות משותף בארץ בנימין", הוסיף האלוף ידעי, "שירות משמעותי רווי אתגרים מבצעיים ומורכבויות אין סוף. במהלך כל אותה תקופה עמדתי מקרוב על שלל האיכויות, הרמה המקצועית, הניסיון המבצעי, יכולות הארגון והביצוע, האחראיות והמסירות. את אלה חוויתי בעוצמה רבה יותר עת הגעתי לפיקוד העורף והיית הראשון לצייר לי את מעגל הצלת החיים".

"ברקת ופינטו, שני מפקדים ומנהיגים אשר ביום זה מעבירים איש אל רעהו את שרביט הפיקוד על חטיבת החילוץ, חטיבה מיוחדת שכמו הארץ המיוחלת כל רבות סגולותיה וכן רבים ויפים אנשיה. ימים אלה מעידים יותר מכל כי עוד לא תמו האויבים המבקשים את נפשנו ושאר כופרים בזכות קיומנו כאן. ביחד, נוסיף להאזין לקולות האיומים, נצפה לשינויים, באחריות ובשיקול דעת אל מול ההתפתחויות האפשריות, ואם אלה תתרגשנה אני בטוח כי החטיבה ופיקוד העורף ידעו לממש את משימתם".

"אני חש גאווה גדולה על הזכות המיוחדת שהייתה לי לפקד על החטיבה בשלוש השנים האחרונות", אמר בנאומו מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה היוצא, תא"ל יאיר ברקת, "בזכותכם הצלחנו לחלום ולהגשים, הצלחנו ליזום, ליצור ואף להוביל. בימים בהם העורף הופך לחזית והאיום הולך וגובר ובימים בהם המציאות שברירית ונפוצה ישנה חטיבה שעוסקת לילות כימים בהכנה למלחמה ומהווה את המענה המהיר, המידי והמקצועי לאזרחי מדינת ישראל בעורף ובחזית, לצד משימה יום יומית של הגנה על אזרחי מדינת ישראל ועל גבולות הארץ. אני גאה להיות שייך למשפחה לוחמת, אני גאה להיות שייך לפיקוד העורף שעוסק כל רגע במענה לאזרחי מדינת ישראל".

מדברי מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה הנכנס, אל"ם יוסי פינטו: "למרות היכרותי המוקדמת עם החטיבה, למדתי אותה מזווית מעט שונה, זווית שאפשרה לי מבט עמוק אל לבה של החטיבה. פגשתי במפקדות ומפקדים חדורי שליחות ורצון להוביל ולהשפיע, חדורי משימה ורצון להכריע. בבסיסי ההדרכה ראיתי רוח, יצירתיות חדשנית, מדריכים ומדריכות השוקדים על אתגרי חילוץ ופיתוח טכניקות. בגדודים פגשתי בלוחמות ולוחמים לבושים חגור בדרכם אל המשימות. בגדוד הפיקוד ראיתי דור הפיקוד הבא, מפקדות ומפקדים צעירים, הטובים שבטובים. וכאן בבא"ח ראיתי את מיטב בניה ובנותיה של הארץ, כאן בראשית הצירים שסופם להיות לוחמים ומחלצים מצילי חיים. סוד עוצמתה של החטיבה הוא באנשיה ואת כולם שוזרת תכונה ההופכת את המקום הזה למיוחד כל כך – הרוח. רוח לחימה ומקצוענות, יצירתיות וחדשנות, רוח ניצחון והצלחה – 'חטיבה אשר רוח בה'".