הצצה לתחרות הפלס״ם הראשונה בחטיבת החילוץ וההדרכה

19.11.20
מערכת את"צ

ביום שלישי התקיימה לראשונה תחרות הפלס״ם החטיבתית, בנוכחות המח״ט, קצין לוגיסטיקה פיקודי וקצין לוגיסטיקה ראשי. פלוגות הסיוע המנהלתי של חטיבת החילוץ הגיעו לזיקים כדי להוכיח לראשונה - מי הפלס״ם החזק ביותר בחטיבה

פלוגת הסיוע המנהלתי היא הלב הפועם של הגדוד אשר מזרימה אליו את כל צרכיו על מנת לאפשר לו לתפקד באופן שוטף. אנשי פלס״ם נושאים באחריות הכבדה לתת מענה לגדוד בכל שעה ובכל מקום ועל כן לצורך הבטחת כשירות זאת צריך להתאמן ולהעמיק בתחומים השונים.

קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס״ן אור שוקרון שהוביל את התחרות במקצועיות וערכיות, אמר: ״היסטוריה לא כותבים, היסטוריה עושים. תחרות הפלס״ם הראשונה של חטיבת החילוץ היא ראשיתה של מסורת חשובה אשר שמה במרכז את העלאת הכשירות האופרטיבית של היחידות וחיזוק המורל והלכידות של הפלוגות. נמשיך להסתכל קדימה, להוביל שינויים ולהיות מוכנים לכל משימה״.



כל פלוגה בחטיבה התחרתה בעשר תחנות בכלל תחומי הסיוע המנהלתי - תקשוב, טנ״א, רפואה, משא״ן ולוגיסטיקה. בנוסף, התחרתה בכשירויות חי״ר נדרשות, בירי לאחר מאמץ, מבחנים עיוניים, שליטה במערכת השוע״ל וכושר גופני.

בתחרות ניצח פלס״ם רם, בפיקודו של סרן נריה אברהם - הוא זכה בארבעה פרסים ובפרס הגדול כפלס״ם המנצח.

״פלס״ם מבצר, הפלוגה של גדוד רם, הניצחון שלנו הוכיח שההגעה לפלוגה היא עלייה לפלוגה מצטיינת ומובילה. גאה ונרגש להוביל אתכם, בעבודה יומיומית אשר הוכיחה לנו ולכל החטיבה את עוצמת הפלוגה. להיות מספר 1 זה מחייב", הצהיר סרן נריה אברהם.

את פלס״ם שחר, בפיקודה של סרן בר כהן, מפקדת הפלוגה היחידה והכי צעירה, ליווה והשתתף מג״ד שחר, סא״ל יקיר בוקובזה.

סרן בר כהן אמרה: ״התחרות הייתה חוויתית מאוד. לצד העלאת הכשירות במחלקות המקצועיות, גיבוש הפלוגה וההווי בתחרות - היה חלק בלתי נפרד. נחשפו מגוון המחלקות ובאה לידי ביטוי הייחודיות של כל מחלקה. המג״ד שלנו, סא״ל יקיר בוקובזה ליווה אותנו מרגע התכנון, אימן את החיילים ונכח בזמן אמת בתחרות בכל התחנות".



"הנוכחות שלו נתנה לחיילים תחושת גאווה, חשיבות ומשמעות נוספת", סיכמה סרן כהן, "אין ספק שמרגישים שהפלס״ם נמצא בראש סדר העדיפויות. להתחרות כמפקדת, אישה בפלס״ם לא היווה מדד. התחרות היום הוכיחה לי שזכיתי לצידי באנשים איכותיים ומעולים״.