מדור הלוחמה החדש שיעצים את היכולות המבצעיות של לוחמי הנח"ל

חטיבת הנח"ל מעלה את הרף - בימים אלו מוקם מדור מיוחד בבסיס האימונים החטיבתי, שילמד את הלוחמים כיצד לפעול בתוואי תת-קרקעי, בסבך ובשטח בנוי. "המדור יוביל לפריצת דרך, הן ברמת הכשירות והמוכנות של לוחמי החטיבה, והן ביכולת הלוחמים להתמודד עם כל אתגר אליו יידרשו"

14.05.18
אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל

עד היום, מדור הלוחמה של חטיבת הנח"ל, המכשיר את לוחמיה לפעול בתוואי תת-קרקעי, בסבך ובשטח בנוי, היה מיועד ללוחמי גדוד הסיור בלבד. אולם כבר ביולי הקרוב, עתיד להיפתח מדור דומה גם בבסיס האימונים החטיבתי, ולשפר משמעותית את הכשרת כלל לוחמי החטיבה.

"המדור נועד ליישר קו בין כל הלוחמים בפלוגות ובגדודים - ולהעלות את הרף", מסביר סג"ם אופיר אברהם, מקים המדור. "כך ניצור מצב שבו כל הגדודים נלחמים באותו אופן".

המדריכים במדור, הוא מבהיר, יעבירו ללוחמים הכשרה במגוון תורות הלחימה, וחניכה כיצד ליישם אותן בשטח: "מי שיגיע לכאן, יידע בדיוק איך לפעול נכון בכל תוואי שטח בהתאם לתוכנית מסודרת".

"בזמן האימון המתקדם", ממשיך סג"ם אברהם, "תהיה משבצת קבועה של שעה בשבוע, בה נגיע ונאמן את הלוחמים. בשבוע השטח, שנערך בשלב האימון המתקדם, נציג להם תרחישים שונים, בעיקר בתחום השטח הבנוי, ונתרגל איתם את מה שלימדנו".

את ההחלטה על פתיחת המדור החדש, קיבל מפקד החטיבה, אל"ם דן גולדפוס: "הקמת מדור הלוחמה בבסיס האימון החטיבתי חשובה היום במיוחד - עלינו לדעת להתאים את עצמנו לאתגרים, ולהקדים את האויב בחשיבה, בתכנון וביכולת הביצוע". 

"המדור יוביל לפריצת דרך", משוכנע אל"ם גולדפוס, "הן ברמת הכשירות והמוכנות של לוחמי החטיבה, והן ביכולתם להתמודד עם כל אתגר אליו יידרשו בזמן אמת, ולהשלים את המשימה".