הטבח שלא ויתר וחזר למסלול - הפך ללוחם בגדס"ר נח"ל

לסיפור של סמל אור טולדנו, ממש לא צריך להוסיף פלפל. למרות שנאלץ לעזוב את המסלול הקרבי בנח"ל ולעבור למטבח, הוא לא זנח את החלום על הסיכה שבשבילו אומרת הכול. רגע לפני שהוא מתחיל את דרכו החדשה-ישנה, הוא עוצר לספר לנו על איך זה מרגיש להחליף את הסיר בנשק - ולמצוא את המקום האמיתי שלך

29.05.19
מערכת אתר צה"ל

אם תשאלו את סמל אור טולדנו מה המשפט שהכי מאפיין את הדרך שעבר, הוא יענה לכם ללא ספק - "כשיש מטרה מול העיניים, וכוח רצון בידיים - אתה יכול לעשות הכול".

טולדנו, חייל בודד, חווה לא מעט שינויים ומהפכים במהלך חייו, אך כבר מגיל קטן, ובהשפעת שלושת אחיו הבוגרים יוצאי חטיבת הנח"ל - החליט כי לוחמה תהיה, ללא צל של ספק, חלק בלתי נפרד משירותו הצבאי.

ואכן, כאשר לוח השנה הצביע אוגוסט 17, עלה על מדים והגיע לבא"ח נח"ל. "מהרגע הראשון היה לי רעל בעיניים", הוא משחזר, "החלטתי שאני יוצא לגיבוש של הסיירת ונותן מעצמי הכול".

"התקבלתי", נזכר טולדנו בהתרגשות, "זה היה רגע באמת מדהים בשבילי. פתאום להרגיש שכל העבודה שלי, האימונים הקשים והמאמץ השתלמו". אך אותה שמחה החזיקה שמונה חודשים בלבד, שאחריהם, בשל סיבות אישיות, נאלץ טולדנו לעזוב הכול ולעבור לסביבת עבודה קצת שונה - המטבח.

"זה היה מעבר מאוד קיצוני", הוא משתף, "פתאום להחזיק סיר במקום נשק, זה משהו שלוקח זמן לעכל. אבל בלב ידעתי שזה לא נגמר כאן, ושגם אם זה ייקח הרבה - אני אחזור לגדוד". את החודשים שהגיעו לאחר מכן העביר כאשר בחצי מזמנו הוא עומד על הרגליים במטבח ומבשל, ובחצי השני - הוא משוחח עם המפקדים.

"ביקשתי לראות את המג"ד", הוא ממשיך, "כל מפקד שפגשתי, שמע אותי חוזר על אותם דברים שאני כל כך מאמין בהם, את ההבטחות שלי לעמוד באימונים האינטנסיביים ובעיקר הקשיב לרצון שלי לתת מעצמי שוב. וזה עבד". הפיכת העולמות והמאבק הבלתי פוסק הניבו תוצאות חיוביות ואת הבשורה המשמחת מכל - לאחר שמונה חודשים במטבח, חזר טולדנו למסלול לוחם של פלחה"ן נח"ל.

"זה ממש כאילו מישהו לחץ על כפתור 'עצור' ואז הפעיל מחדש", מספר סמל טולדנו, "המפקדים לא ויתרו עליי ונתנו לי הזדמנות להגיע לפלחה"ן ולהמשיך מאותה נקודה כאילו מעולם לא עזבתי - זה משהו שאני לא אשכח בחיים. עשיתי קורס חבלה, הכרתי צוות מדהים ואנשים באמת איכותיים, ואחרי שנה ועשר סוף סוף קיבלתי את הסיכה".

במבט לאחור מסתכל סמל טולדנו בגאווה על הדרך שעבר, וכבר מתחיל לשקול את הקבע ש"יפצה" על הזמן בו שירת כטבח. "זה סיפוק עצמי מטורף להצליח לסיים משהו שהיה נראה לי כל כך רחוק ולעיתים לא אפשרי", הוא מודה. "האחים שלי והחברים מהבית גאים בי, ואני מרגיש שמצאתי את המקום שלי. זה רק מוכיח שלא משנה איפה אתה נמצא - אם אתה ננעל על המטרה, אתה גם תשיג אותה".