יום לכבוד החיילים הבודדים לחג החנוכה

30.06.21
מערכת אתר צה"ל

ביום א׳ האחרון חטיבת הנח״ל קיימה בירושלים הבירה יום לכבוד החיילים הבודדים לרגל חג החנוכה.

היום נפתח בטקס בהר הרצל, ומשם יצאו החיילים בהובלת מפקד החטיבה למירוץ הלפיד המסורתי של העיר ירושלים ועברו דרך נקודות משמעותיות כמו האוניברסיטה העברית, מוזיאון ישראל, בניין הכנסת ובית המשפט העליון.

בסיום הערב הוענק שי לחג לכלל החיילים הבודדים בברכת מפקד החטיבה ונערכו הדלקת נר שמיני של חנוכה ומופע סטאנד אפ בסינמה סיטי.

מתוך דברי מפקד חטיבת הנח״ל, אל״ם ישראל שומר: ״ההחלטה לעזוב את הכל- את המשפחה, את המקום בו נולדת וגדלת, מחוץ לגבולות המדינה ובתוך גבולותיה, על מנת להקדיש את ה״אני״ לטובת עם ישראל, ראויה לכל שבח והערכה... אתם אחד הסמלים הטובים ביותר לייצוג גבורה שאיננה תחת אש ולנוכח פני אויב.
אתם מהווים עבורנו אור, סמן ימני ועמוד האש לפני המחנה. עצם היותנו כולנו יחד היום, רצים ברחובות ירושלים הבירה עם דגל המדינה ודגלינו הירוקים- היא הניצחון והגבורה של ימינו ״בימים ההם בזמן הזה״.

״אתם נושאי הנס תרתי משמע ומסמלים לכולם הצטיינות וגבורה״, המשיך. ״בחרתם לעשות יותר ולתת למען הסביבה והמדינה- אלו ערכים שבזכותם יש לנו את מדינתנו היקרה והאיכותית״.

קצינת הת״ש של חטיבת הנח״ל, סרן אושרי סער הסבירה כי המטרה של סגלי הת״ש היא לאפשר לכל חייל בודד לחגוג את החג בצורה ההולמת ביותר מכל הבחינות. מבחינה כלכלית למשל, לדאוג שתהיה לו ארוחת חג ראויה. ״מעבר לכך, המחשבה שעומדת מאחורי יום כזה היא יצירת התחושה שהם חלק ממשהו גדול- חטיבת הנח״ל היא משפחה והם חלק ממנה. היום הזה נועד לקראת חנוכה, כדי להכיר תודה על התרומה הבלתי מובנת מאליה שלהם ולתת להם עוד קצת אור.״ מספרת סרן אושרי.