איך נראה בא"ח נח"ל "קריות" אחרי השיפוץ?

בא"ח נח"ל "קריות", בו מתקיים שלב האימון המתקדם של לוחמי החטיבה, החליף את אוהלי המגורים הישנים במבנים חדשים ומאובזרים. אז איך הם נראים ומי יוכל ליהנות מהם? כל הפרטים

23.03.20
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

אם אי פעם ביקרתם בבא"ח "קריות" של חטיבת הנח"ל, כלל הנראה תזכרו מהביקור את עשרות אוהלים, בהם ישנים לוחמי החטיבה בשלב האימון המתקדם בהכשרתם. אך אם הייתם מגיעים אליו בתקופה האחרונה, סביר להניח שלא הייתם מזהים אותו, בגלל המהפך שנעשה בו. האוהלים המוכרים הפכו למבנים משודרגים ומאובזרים היטב והתשתיות שופצו ללא היכר.

"בעבר, ארבעת פלוגות הלוחמים שהיו מגיעות לכאן בשלב האימון המתקדם, התאכסנו באוהלי שטח", מתאר מפקד מחזור גיוס מרץ 2020, רב סרן גיא שדמי, "גם בתקופה בה הייתי מפקד פלוגה, הייתי שולח את החיילים לנוח ולצבור כוחות במגורים, לעיתים גם בשעות היום החמות. כך שהמנוחה עלולה להיות אפקטיבית פחות".

עם הזמן, התחזקה ההבנה שהתנאים פחות מתאימים ללוחמים בשלב זה של ההכשרה, ושהם זקוקים לתשתית מתקדמת ומקיפה יותר. על כן, החל הבסיס בתוכנית שיפוצים רחבה, ששמה דגש על עניין המגורים.

"ציידנו את כלל חדרי המגורים במיטות חדשות, לוקרים לציוד אישי, מזגנים ושקעים", הוא מפרט, "כדי שלחייל יהיה הכי נעים להיכנס ולנוח בחדר שלו, רגע לפני שהוא יוצא לעוד אימון או משימה".

אז מי הראשונים ליהנות מהחידושים? לפי רס"ן שדמי, מחזור נובמבר 2019 שכבר נמצאים בעיצומו של האימון המתקדם, נכנסו לאחרונה לבסיס המשודרג. ואילו מחזור מרץ 2020 שעתיד להתגייס ברביעי הקרוב, ישנו במגורים המשופצים ברגע שיתחילו את שלב זה בהכשרתם.

"השינוי הזה מאפשר לנו לשוב אל המרווח הנחוץ בין כלל הפלוגות והמחזורים, ששהו עד כה יחד, בבא"ח "טוב" לאורך תקופת השיפוץ", הוא מוסיף, ומסיים: "כמפקד - אני שמח לדעת שהחיילים שלי מוגנים מתנאי מזג האוויר בזמן מנוחה, שיש להם את כל מה שהם צריכים ושבסופו של דבר, השינוי הזה יהפוך אותם ללוחמים מקצועיים הרבה יותר".