לוחמי הנח"ל החדשים קיבלו את הכומתה על פסגת המצדה

אחרי שמונה חודשים מפרכים של הכשרה מאתגרת ולא רגילה בכלל, לוחמי הנח"ל של מחזור נובמבר 19 קיבלו את הכומתה הירוקה - הפעם, בעמד מרגש וראשון מסוגו על פסגת הר מצדה. הצטרפנו אליהם, ואספנו לכם את כל הרגעים הפוטוגניים מהמסע של הלוחמים אל עבר המשפחה הירוקה

19.07.20
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

הנה הגיע הרגע, וסוף סוף, לוחמי חטיבת הנח"ל של מחזור נוב' 19 עולים בזה אחר זה לפסגת הר מצדה, כדי לקבל את הכומתה לה חיכו במשך שמונת החודשים האחרונים. אתם כנראה מדמיינים את ההכשרה הזאת כמו כל הכשרה קרבית אחרת, אבל זה לא המקרה. בעקבות מגפת הקורונה, המחזור הזה עבר תקופת הכשרה לא שגרתית במיוחד.

"בשלב הראשון, כמו כל לוחם קרבי בצה"ל, עברו הלוחמים טירונות בה הוכשרו בתחום הקליעה, כושר, שדאות ועוד", פותח מפקד המחזור, רס"ן דורון מיכאלי, "אחרי אימון היסוד עברנו לשלב האימון המתקדם שכולל תרגילי מסגרת לחוליה, לכיתה ולמחלקה - אבל שם הקורונה הפתיעה אותנו".

בעקבות התפרצות המגפה, הלוחמים נאלצו לסגור תקופה בת כ-50 יום בבסיס ולא לפגוש את משפחותיהם במשך המון זמן. "אבל זה לא הדבר היחיד שהיה שונה בהכשרה הזאת", הוא ממשיך, "הפלוגות שלנו הופעלו במרחב האזרחי, למשל בירושלים, ככוח אכיפה של הסגר, וגם בסיוע לחלוקת אריזות מזון למשפחות נזקקות".

היום, אחרי שעברו את כל החוויות האלה, הם מגיעים מוכנים מתמיד למעמד המרגש של קבלת הכומתה. "הטקס מתקיים כמובן ללא ההורים", מציין רס"ן מיכאלי, "אבל עדיין כל אחד מהם קיבל תעודות הצטיינות, וכומתה במעמד מפקד החטיבה - חשוב לנו שידעו כמה אנו מעריכים את העבודה הקשה שלהם". 

בדרך כלל, טקס קבלת הכומתה של לוחמי חטיבת הנח"ל מתקיים באנדרטאת הנח"ל בפרדס חנה בנוכחות ההורים. זוהי הפעם הראשונה שהטקס הועבר למצדה, ולדבריו של מפקד המחזור, יש לכך סיבה מובהקת: "מעבר לכך שיכולנו להגיע לכאן בלי ההורים, מצדה הוא מקום היסטורי שמסמל הקרבה, רוח לחימה ואחדות - בדיוק כמו התכונות שאנחנו מצפים מהם להפגין".

"אני גאה בלוחמים ובמפקדים של המחזור, שעברו הכשרה מאתגרת בהיבט הפיזי והמנטלי ולא שכחו להיות חברים טובים אחד של השני, לעבוד בסטנדרטים גבוהים ולשבור שיאים בתחומים שונים", הוא מסכם בהתרגשות, "אני יכול להגיד בביטחון שהלוחמים במחזור הזה מוכנים וראויים לסיים הכשרה ולהצטרף למשפחת הנח"ל כלוחמים מן המניין".