רגעי השיא בהכשרת לוחמי נח"ל של מרץ 19 ו-20 בתזמון מושלם

מוקדם בבוקר, בזמן שטירוני מרץ 20 נשבעו אמונים לצה"ל ולחטיבה הירוקה, לוחמי הגדס"ר - שהתגייסו בדיוק שנה לפניהם, עמדו בגאווה על פסגת הר הקנאים וקיבלו את הסיכה שמסמלת את סיום המסלול המיוחל. כך נראו הרגעים המרגשים של סגירת המעגל

14.05.20
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

בשעות הבוקר המוקדמות ולאחר מסע ארוך במיוחד, טירוני מרץ 20 של חטיבת הנח"ל נשבעו אמונים לצה"ל. הפעם, ההשבעה התקיימה בבסיס ההכשרות במקום ברחבת הכותל, אבל ההתרגשות נשארה זהה - סוף סוף הם מצטרפים רשמית למשפחה הירוקה.

באותם הרגעים בדיוק, לא רחוק משם, ולאחר שעברו מסע מפרך במשך הלילה, הגיעו לפסגת הר הקנאים שבבקעה, הלוחמים של מחזור מרץ 19 וקיבלו את הסיכה הנכספת, אליה ייחלו ועבדו קשה במשך כל שנה האחרונה.הטירונים ולוחמי הגדס"ר, עברו הכשרה מאתגרת, תחת תנאים לא פשוטים בכלל - עקב התפשטות נגיף הקורונה. "המגבלות יצרו מורכבויות בלתי צפויות", משתף אחד ממפקדי הפלוגות של מרץ 20, סרן אייל המר, "אבל אני מאמין שהתקופה הזו יצרה חיבור מיוחד בין המפקדים ובין החיילים".

טירוני מרץ 20 התגייסו ישר לעוצר יציאות ממושך בבסיס, ולא ראו את משפחותיהם לפרקי זמן ארוכים. "סגירת השבתות הרבות ובילוי הזמן ביחד, יצרו נקודת פתיחה טובה יותר לחיילים, חישלו ובנו אותם מנטלית הרבה יותר מהמתגייסים במחזורים אחרים", הוא טוען, "רמת הנתינה וההבנה של התמונה הגדולה היא מדהימה, מדובר במחזור של לוחמים לעתיד ומפקדים בוגרים ומכילים, שידעו להיות רגישים למצב והתמודדו איתו היטב".

ההשבעה של טירוני מרץ 20, שמתקיימת במקביל לסוף המסלול של מחזור מרץ 19׳ של הגדס״ר - מהווים נקודת סיום לפלוגה אחת ונקודת פתיחה לפלוגה אחרת. "אלו שני אירועים שלא נפגשים בדרך כלל", מגלה ומסכם סרן המר, "נותר לי רק לאחל לפלוגה שלי המון הצלחה בהמשך ההכשרה. אני מצפה מכם להמשיך להתמיד ולצמוח מהקושי שיש בדברים, החוויה המאתגרת מאחוריכם ומכאן אפשר רק לעלות".