מי המנצחים הגדולים של אליפות הכושר בחטיבת הצנחנים?

לוחמי ומפקדי חטיבת הצנחנים הופתעו לשמוע על אליפות הכושר הקרבי החטיבתית בה הם עתידים להתחרות ימים בודדים לפני שהתקיימה. זה לא מנע מהם לעבור את הבחנים המקצועיים השונים עם רעל בעיניים, ועם מטרה אחת - להיות הגדוד המצטיין של החטיבה. הצטרפנו לתחרות וחזרנו עם כל הפרטים - והמנצחים הגדולים

25.04.21
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

צילום: פרויקט "חוד החנית" של יגאל סלבין

בחמישי האחרון, התקיימה אליפות בכושר קרבי למפקדי וללוחמי חטיבת הצנחנים. "כחלק מהאליפות, בחנו את הכוחות על יכולות הכושר הקרבי שלהם", מספרת הקא״גית של חטיבת הצנחנים, רס״ן סהר כהן אלמלם, "ריצה ונשיאת משקלים, מעבר מכשולים, קרב מגע, בוחן צוותי, עבודה תחת לחץ זמנים, מהירות תגובה, כוח מתפרץ ועוד".

ממפקדי הפלוגות, דרך מפקדי הצוותים ועד הלוחמים ממחזורי הגיוס השונים - כולם נבחנו כצוותים אורגנים יחד עם מפקד הצוות שלהם. 

"המטרה של האליפות היא ליצור תחרות בריאה בין המסגרות בחטיבה, שתחזק את תרבות האימון הגופני", מוסיפה רס"ן כהן אלמלם, "ציפינו מהם לשמור על רוח תחרותית, עבודת צוות, וכמובן לתת את הנשמה במהלך המבחן".

"האתגר המרכזי שלהם היה חוסר הוודאות, גם בגלל שהודענו על האליפות רק כמה ימים מראש, ובעיקר כי הם לא מכירים את שטחי הבוחן במרחב בה"ד 8 (וינגייט)", מציינת קצינת הכושר הקרבי, "חיכו להם שם שטחים מאתגרים של ריצה ואקטים בדרך שהם לא תרגלו בעבר. הפגשנו אותם עם קושי שהם לא נתקלו בו בשגרה".

אז מי המנצחים הגדולים בקטגוריות השונות? 

 במסגרת בוחן הצוות זכתה במקום הראשון סיירת צנחנים

במסגרת בוחן המפקד זכתה במקום הראשון סיירת צנחנים

במסגרת בוחן קרב מגע זכה במקום הראשון גדוד 202

במסגרת מסלול המכשולים הצוותי זכתה סיירת צנחנים

דירוג כללי של המסגרות: 

1. סיירת צנחנים

2. גדוד 101

3. גדוד 890

4. גדוד 202