קיבלנו הצצה לביה״ס החדש של סיירת חרוב

מתקני כושר מתקדמים, אולם קרב מגע, כיתות הדרכה וחדר תכנון מודיעין - אלה רק חלק מהמתקנים החדשים המחכים ללוחמי סיירת חרוב בהכשרתם ובמשכן החדש המיועד לה. קיבלנו הצצה לבית הספר החדש של הסיירת, וחזרנו עם כל מה שצריך לדעת

01.09.21
גל פלוק רוה וינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

אבן פינה נוספת הונחה השבוע במסגרת מוכנותה של חטיבת כפיר לקרב, עם מעבר הסיירת למשכנה החדש בתל נוף, בטקס שנערך בראשות אלוף זרוע היבשה, מפקד אוגדה 99, מח"ט כפיר ומפקדים נוספים.

מעבר פלגות ההכשרה של הסיירת למתקן בית ספרי קבוע, כך מספרים בחטיבה, מהווה קפיצת מדרגה באיכות ההכשרה, במרכיביה ובתנאי החיילים במסלול.

"לראשונה בתולדות הסיירת" מכריז רס"ן ד', מפקד בית הספר, "מסלול ההכשרה של הלוחמים ייפרס על פני 60 שבועות, ובשונה ממסלולים קודמים, הפעם ללוחמים יש בית לחזור אליו - והוא כולו שלהם".

בניית הלוחם והצוות בהכשרת בית הספר החדש תורכב משלוש קומות: קומת לוחם חי"ר מובחר - במסגרתה יוסמכו החיילים על אמצעי קשר, תצפית, הסוואה, רפואה, ניווט ועוד, קומת הצוות - המשלבת את אימוני הלחימה השונים, כמו שטח בנוי, תת קרקע, שטח סבוך ועוד. והשלישית - קומת הייעוד הצוותי, במהלכה יבצע כל צוות הכשרה ייעודית, דוגמת חבלה, תת קרקע, חשיפה תקיפה, הפעלת רחפנים ועוד.

"כל לוחם", מבהיר רס"ן ד', "מקבל כלים ואחריות במסגרת נוהל הקרב הצוותי, ובכך מביא את עצמו לידי ביטוי מעבר להתמחותו האישית".

על מנת לאפשר זאת, הבית החדש של הסיירת כולל מתקני כושר מתקדמים, אולם קרב מגע, כיתות הדרכה, חדר תכנון מודיעין ועוד. בנוסף, לא במקרה הוקם בית הספר באותו הבסיס לצד היחידה הרב מימדית. מלבד שיוכם לאותה אוגדה, מייצרת הקרבה הזו בין היחידות חיכוך בריא וקרקע לעבודה משותפת.

בשנה וחצי האחרונות סיירת 'חרוב' עברה מהפכה - מגדוד חי"ר שצמח מלמטה לסיירת המגיעה להישגים בתחרויות ובעיקר בתעסוקה המבצעית.

עד עכשיו היא הייתה הסיירת החדשה שעובדת קשה למרות שאין ללוחמיה בית קבוע. אבל, כעת, עם גזירת סרט בית הספר בראשון האחרון, גם נחתם מסמך הכשירות האחרון – ועל היחידה להוכיח שלא מדובר בספרינט של התחלה אלא בריצת מרתון. 

לדברי מפקד בית הספר, יש דרך אחת לשמר את ההישגיות הזו לאורך זמן: "יש ללוחמים רוח חזקה במיוחד ורעב להצליח. הם הוכיחו וממשיכים להוכיח שלא מדובר במבנה או במעמד גשמי, שיקבע כמה חזק אתה מול האויב - זה כמה החבר'ה שלך ואתה מגיעים עם מטען ערכי ורצון לנצח. ואת זה אנחנו הולכים לשמר