מתגייסים לכפיר? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

22.03.23
מערכת את"צ

ממש היום התגייסו הלוחמים החדשים של חטיבת כפיר. אם גם אתם חלק מהם, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו.

 

נתחיל מההתחלה - החטיבה הקומה בשנת 2005 והינה חטיבת חי"ר מיוחד. היא הגדולה ביותר מבין חטיבות החי"ר ומבצעת פעילות מבצעית בגזרות: עזה, לבנון ויהודה ושומרון.

החטיבה מורכבת מארבעה גדודים וסיירת: גדוד נחשון, שמשון, דוכיפת, נצח יהודה וסיירת חרוב. אל הסיירת אפשר להתמיין דרך גיבוש בבא"ח החטיבה, ולמי שיעבור את הגיבוש יש אופציה להתמיין ליחידות הקומנדו והלוט"ר.

כל לוחם עובר שמונה חודשי הכשרה בבא"ח - ארבעה חודשי טירונות וארבעה חודשי אימון מתקדם. אבל מה עושים שם? הלוחמים עוברים שישה שבועות של קליעה כדי להתמקצע בנשק האישי, שבוע שדאות, שבוע פרט חוליה, שבועות של כיתה ומחלקה בשטח פתוח, תרגולי לחימה בשטח בנוי ושבוע אימון מסכם הכשרה. בנוסף, ישנו שבוע מקצועות בו יכירו ויוסמכו באחת מהמחלקות השונות בפלוגות: מחלקת חוד, לוחמה תת קרקעית, אש ועוד.

כחלק מההכשרה הלוחמים בונים את הכושר והחוזק האישי שלהם בעזרת אימונים איכותיים ומדריכים מקצועיים שיעלו את הרמה שלהם לטובה ביותר. כדי לבדוק את זה, ישנם שני בחנים עיקריים: בוחן כושר, שמורכב מריצת שלושה קילומטרים ובדיקת כוח, ובוחן מסלול (בחמ"ס), שמורכב ממכשולים אתגריים שבודקים את יכולות הלחימה שלהם.

בסיום שמונת החודשים הלוחמים יצאו למסע כומתה של 50 קילומטרים שיסתיים בטקס מרגש של הענקת ה"מנומרת" וסיכת לוחם. 

נו? מתרגשים להתחיל את המסע שלכם?