טקס חילופי מפקד בסיס חיל האוויר 'עובדה'

10.08.22
מערכת את״צ

אל״ם י׳ נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר 'עובדה' (בח״א 10) במקומו של אל״ם ח׳, אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. אלוף-משנה ח׳ יכנס בשבוע הבא לתפקידו כמפקד בסיס 'חצור'.

טקס חילופי המפקדים נערך הערב (שלישי), בבסיס חיל האוויר 'עובדה', בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ובהשתתפות משפחות ומוזמנים נוספים.

"בפנינת המדבר הזו, אמר האלוף בר, ״נופי בראשית עוצרי נשימה, חוברים לעשייה ביטחונית אווירית מיוחדת. בבסיס 'עובדה' שבלב הערבה המהפנטת, שקט ממכר הופך ביעף לנהמת מטוסי קרב בליל ירח. מכאן יוצאים למבצעים חוצי קו, מכאן מאמנים את החיל למול אויב מדומה, כאן מתאמנים יחד עם השותפים שלנו מכל העולם, כאן מכשירים את המשרתים הצעירים למגוון מקצועות החיל - הם שיהיו דור העתיד והשדרה הפיקודית שלנו״.

״ח׳, בשנתיים האחרונות פיקדת על בסיס 'עובדה'״, הוא המשיך, ״פיקוד המשלב חזון ברור לבסיס עם עשייה ענפה למימושו. מנהיגותך בתהליכים אלה - עיצובם ומימושם, הייתה מרשימה במיוחד. י׳, מאז ועד היום התמלא ילקוט השירות שלך בהצלחות כלוחם ומפקד במערך התובלה ובמטה. היום אתה מקבל בסיס מיוחד, מוביל, רלוונטי ויוזם. משרתי עובדה מצפים לך. הצב להם רף גבוה, פעל עימם למימוש כל החלומות שעל הפרק".

״לפני שנתיים קיבלתי את הפיקוד על בסיס 'עובדה'״, סיפר אל״ם ח׳, ״עמדתי על במה זו ובנאום אמרתי כך: 'עלינו, משרתי הבסיס מוטלת החובה להיות ערוכים ליום פקודה, לקוות שלא נידרש לה, ולהבטיח בעת הצורך את יכולתו של חיל האוויר לפעול ברציפות מלאה, באוויר ועל הקרקע לשם השגת הניצחון על האויב'. פקודיי, בשנתיים האחרונות התמודדנו יחד עם אתגרים רבים. הכשרנו, אימנו, טעינו, למדנו ויכולנו״.

אני גאה בכם על מי שאתם ועל הרוח המיוחדת שאתם נושאים אתכם״, הוא הוסיף, ״על המקצועיות שאתם מפגינים ועל הרצון המתמיד להשתפר. אני יודע שלחיל האוויר יש על מי לסמוך. י', אתה קצין מוכשר עם ניסיון עשיר, אני סמוך ובטוח ביכולותיך להוביל את הבסיס במקצועיות ובהישגיות".

"אני גאה לקבל הערב את הפיקוד על בסיס 'עובדה'״, הדגיש אל״ם י׳, ״כאן, בבקעת עובדה בחרה מדינת ישראל לבסס נדבך משמעותי מהכוח המגן שלה, צופה פני דרום ומזרח אל עבר איומים קרובים כרחוקים, אבל גם צופה פני עתיד לשיתופי פעולה פורצי דרך. על כל העשייה הזו פיקד בשנתיים האחרונות חברי אלוף-משנה ח׳. ברצוני להודות לך על חפיפה עמוקה ובעיקר על הפתיחות והכנות. בהצלחה בהמשך הדרך".