נפתחו תפקידי לוחמה לנשים ביחידת 669

27.05.22
מערכת את"צ

בתום עבודת מטה מעמיקה שנערכה בחיל האוויר, אימץ הרמטכ"ל, רא״ל אביב כוכבי, את המלצת מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, באשר לשילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידת החילוץ המיוחדת 669. חיל האוויר יפתח את שעריו בפני נשים למיון לתפקידי לוחמה ביחידה המיוחדת 669, וכך יתאפשר מיצוי טוב יותר של ההון האנושי בצה"ל. 

"זהו יום מיוחד, משמח ומשמעותי לחיל האוויר", הכריז ראש להק כוח האדם, תא"ל איתמר רייכל, "כי הוא ממחיש את העמדה העקרונית של החיל - אנחנו שמחים מאוד לפתוח את כל התפקידים לנשים, ואף זקוקים להן". 

 

כיום, בחיל האוויר פתוחים לנשים תפקידים מבצעיים רבים ביניהם תפקידי צוות האוויר, לוחמות הגנה אווירית, בקריות טיסה, מכונאיות מוטסות, רופאות ופרמדיקיות מוטסות. 

 

"הנשים שיכנסו ליחידה המיוחדת הזו, יצטרפו למשפחה איכותית של לוחמות בחה"א", הוא אמר, "בצוותי אוויר, בהגנ"א, ובתפקידים משמעותים נוספים כמו בקריות טיסה, מודיעין ופקחיות. כבר עכשיו יש בצוותי 669 נשים - פרמדיקיות, רופאות, ואנחנו נשמח להרחיב את זה. יותר מ-95% מתפקידי חיל האוויר כבר פתוחים לבנות, כי אנחנו רוצים למצות את ההון האנושי המשובך של החברה הישראלית ולהפוך את החיל לחזק ביותר". 

המיונים ליחידה 669 יתאפשרו על פי הדרישות המבצעיות הקיימות כיום, שנקבעו בהתאם להוראות קצין הרפואה הראשי, קצין החי"ר והצנחנים הראשי והגדרות כנף 7 - כנף כוחות אוויר מיוחדים. 

כלל המתמיינים יידרשו לעמוד בתנאים המבצעיים, במיון ובהכשרה, על מנת לוודא שהיחידה ממשיכה לעמוד במשימותיה המבצעיות ובאיכות הנדרשת.  

בחיל האוויר רואים בכך הזדמנות גדולה. חיל האוויר פורץ דרך בתחום שילוב הנשים בכלל התפקידים ובפרט בתפקידי לוחמה. מפקד חיל האוויר סיכם שבכל מקום בו תינתן האפשרות מבחינה פיזיולוגית ומבצעית לשלב נשים, חיל האוויר יעשה כך. 

"שמנו לעצמנו שני הישגים", הבהיר רלכ"א, "ביצוע המשימה המבצעית ברמה הנדרשת, בלי לפגוע בבריאות הנשים. עבודת המטה עסקה בעיקר בהיבטים פיזיולוגים כדי לא לפגוע בלוחמות, ועכשיו נמשיך לחקור ולבחון כיצד נוכל לייצר את התוצר הכי טוב שאפשר".