חזרנו עם לוחמי טייסת 105 לרגעי התקיפה בסוריה

הלוחמים של טייסת 105 לא חשבו שהם יצאו באמצע ארוחת הערב כדי להגיע לבסיס. שמענו מהאחראי על חימוש המטוסים ומסרן ר׳, נווט קרב, על התכנונים שלפני התקיפה והרגע בו הכול קורה - בעזרת שיתוף פעולה

10.04.23
אביטל פשחור, מערכת את"צ

סרן ר', נווט קרב בטייסת 105, היה בארוחת ערב עם המשפחה כששמע על התרעות במרחב רמת הגולן. בלי לבזבז רגע, הוא קם מהשולחן והחליט להגיע לבסיס.

בטייסת הוא קיבל את תמונת המצב - חיל האוויר יתקוף בסוריה. יחד עם גורמים רבים, סרן ר׳ החל לתכנן את התקיפה "גורמים מהחיל ואני התחלנו לתכנן את התקיפה - ופתאום הסתכלתי על לוח הטיסות, וראיתי את השם שלי מופיע. זאת הייתה הפעם הראשונה שעשיתי משהו כזה זה מרגש מאוד".

"עברתי מהמתכנן למי שמבצע ומיד התחלתי"להריץ" בראש כל תרחיש שיכול לקרות. הרגשתי שאני מוכן למשימה - זה הרגע שבשבילו אנחנו מתאמנים".

אילוסטרציה טייסת 105, קרדיט: עמית אגרונוב

באותו זמן רס״ב ק', מ״ע חימוש בגף הטכני בחיל האוויר, התחיל לחמש את המטוסים. "צוותי האוויר הנחו אותנו מה לעשות לפי הצרכים שלהם. עבדנו ללא הפסקה כדי להכין אותם ולפנות בוקר הצוותים יצאו לתקיפה".

אילוסטרציה גף טכני בטייסת 105, קרדיט: עמית אגרונוב

"כשנכנסו למטוס, הייתה דממה, תחושה של דריכות", סרן ר' מתאר, "כל אחד מרוכז בחלק שלו, במשימה וזה מה שיש בראש".

לא סתם הטייסים מכירים את המערכות יותר טוב מאת כף ידם - ברגע האמת יכולים לקרות תרחישים שאי אפשר לתכנן. "ברגע שהפצצות השתחררו", סרן ר' משתף, "אם יש בעיה יש לך רק כמה שניות להבין מה היא ולהחליט איך לטפל בה".

אילוסטרציה טייסת 105, קרדיט: עמית אגרונוב

"המפתח להצלחה הוא לחלוטין הקשר עם הגף הטכני", סיכם סרן ר', "הם דאגו לנו לתנאים הטובים ביותר לטיסה. כשחזרנו מהפעילות, ראיתי את ראש צוות חימוש ממש מזיע מרוב עבודה, למרות הקור המקפיא של הלילה. כשאני רואה כמה אנשים עובדים קשה ונותנים מעצמם, זה ממלא את הלב בשמחה".