הסתיים קורס מפעילי כטמ"ם ה-41

22.06.23
מערכת את"צ

טקס סיום קורס למפעילי כטמ"ם מספר 41, התקיים אמש (רביעי) בבסיס חיל האוויר פלמחים.

הטקס נערך בסימן 75 שנים לחיל האוויר, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור וקצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ.

דרגות הקצונה וסיכת המפעיל הוענקו ל-28 המפעילים אשר עמדו על רחבת המסדרים על-ידי מפקד חיל האוויר.

בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של שישה חודשים, במסגרתה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מודיעיני מתקדם. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד, היוו מפקדי משימה על כלי הטיס לבדם ולמדו על ערכי צה"ל ודמותו של המפעיל בקרון.

בסיום קורס מפעילי הכטמ"ם ימשיכו הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים ואחריו ישובצו בטייסות חיל האוויר וכן ביחידות "5252" ו"דוהר שמים" של חיל התותחנים.

מערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי הוא מהמובילים בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש. כלי הטיס המאוישים מרחוק הפכו בשנים האחרונות לגורם המרכזי בפעילות המבצעית בכל זרועות צה"ל. בכל זמן נתון נמצאים באוויר כלי טיס מאוישים מרחוק ומופנים לפעילות מבצעית ומשימות לאומיות בעת הצורך.

"אני מתבונן בכם, בוגרי הקורס, ומתמלא בתחושה של עוצמה בלתי רגילה. עשיתם זאת, ובגדול", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "לפנינו אתגרים ביטחוניים משמעותיים - בזירות הרחוקות והקרובות".

"רק אתמול חווינו פיגוע אכזרי בו נרצחו ארבעה אזרחים ישראליים סמוך לישוב עלי שבחבל בנימין. אני שולח מכאן תנחומיי למשפחות והחלמה מהירה לפצועים. בכל האתגרים איתם נתמודד, מהמאבק בטרור בצפון השומרון ועד למלחמה כוללת רב זירתית - הכטמ"ם הוא כלי הכרחי במערכה, כלי מדויק, האוסף, תוקף ומרתיע. קורס המפעיל מהווה דוגמה לעומק השותפות שבין כוחות האוויר לכוחות היבשה".

"שותפות הבאה לידי ביטוי אך לפני יומיים, כאשר כלי הטיס המאויישים מרחוק סיפקו מודיעין בזמן אמת לכוחות הקרקע בג׳נין", הוא המשיך, "מוטלת עלינו החובה לפעול כתף אל כתף בכל משימה בה נידרש תוך לקיחת סיכונים למימושה. אני יודע שתחושו עד כמה אתם משמעותיים בעשייתכם היומיומית. זה הקשר הישיר שמתקיים בקרונות המשימה, בתאי השליטה, בתאי התקיפה ובליינים - לביטחון המדינה ואזרחיה".

"לרשותכם יעמדו ההקשר ושיקול הדעת. אני סומך עליכם שתגנו בעשייתכם על אזרחי מדינת ישראל, על הבית, ושתעשו זאת בנחישות, תוך שום שכל ותוך שמירה על הערכים הגבוהים לאורם אנחנו פועלים מזה 75 שנה. בסיס פלמחים וחיל התותחנים - תודה על היותכם בית להכשרת דור המפעילים הבא, על שיתוף הפעולה שפורץ תחומים, מפיל חומות והופך את המערך כולו לטוב יותר".

"מערך הכטמ"ם, יחד עם הטכנולוגיה שבו ובעיקר עם אנשיו המסורים - אנשי המערך הטכני והמפעילים, מביאים את החיל כולו לפסגות חדשות", הוסיף אלוף בר, "זקפו קומה, היו גאים בכנפי המפעיל, המשיכו בצניעות ובנחישות באותה הדרך שבה צעדו אבות המערך ורשמו דפים חדשים של משמעות, שגשוג וקיום".

"בוגרים יקרים, אתם עומדים היום בסיומו של פרק הכשרה משמעותי", ציין מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור, "מעתה, אתם לוקחים פיקוד. אני מצפה לראות אתכם מובילים. מובילים במשימה, מובילים על הקרקע, מובילים את מערך הכטמ"ם ומובילים בחייל. בכל שנה אנו קולטים כלי טיס נוספים, המבצעים משימות מגוונות, מאתגרות ומשמעותיות לביטחונה של מדינת ישראל".

"מבצע "מגן וחץ" שהתרחש במהלך קורס המפעיל שלכם ולקחתם בו חלק, היווה דוגמא מצויינת לחשיבותו של המערך ולהסתמכות של צה"ל על יכולותיו", הדגיש תא"ל דור,"עליכם להבין דבר חשוב - אתם ההון האנושי האיכותי ביותר שיש למדינה להציע. אתם מחזיקים בידיכם את הטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם, ויש לכם את המצפן הערכי ויכולות ההובלה הנדרשות".

"הרבה מהאחריות לביטחון המדינה ולהיותה מקום בטוח וראוי לחיות בו - על הכתפיים שלכם. זכרו תמיד מהיכן באתם ועל מה אנו מופקדים. אני גאה בכם".

"מבצע "מגן וחץ" היה פסגה של תצוגת יכולות מרשימה במיוחד שהיוותה הוכחה מוחשית, הן לחלקו הגובר והולך של מערך הכטמ"ם בשדה הקרב העכשווי, והן לתפקידם הדרמטי של מפעילי הכטמ"ם בהשגת התוצאות המבצעיות המדויקות והאפקטיביות ביותר", הסביר קצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ, "בבסיס הצלחתו של אותו מאמץ התקפי ניצב שיתוף הפעולה העמוק והמשובח בין חיל התותחנים לחיל האוויר".

"הזרעים שניטעו וניטעים, לכל אורך השנה, בהכשרות, בבניית שפה משותפת, בקשר בלתי-אמצעי בין מפקדים - הזרעים הללו הניבו שוב פרי הילולים", הוא תיאר, "גם בחלוף חודש למבצע ברצועה, כמעט "היסטוריה רחוקה" בקצב ההתרחשויות במדינת ישראל - ראוי שכולנו נזכור ונביע הערכה למי שנושאים על כתפיהם את חלק ניכר מהצלחתו".