היוזמה שנותנת לילדים חולי סרטן הזדמנות להיות טייסים ליום אחד

דמיינו לכם שיום אחד, הבסיס שבו אתם משרתים מתמלא בצחוק, קולות שמחה והנאה טהורה של עשרות ילדים שמתמודדים עם מחלת הסרטן, ומקבלים הזדמנות חד פעמית לטוס במטוסי קרב ולפגוש צוותי אוויר. זה בדיוק מה שקורה לפחות 4 פעמים בשנה בבסיס רמון. שוחחנו עם מי שעומד מאחורי היוזמה המבורכת, ושמענו על הסיפור שהתחיל את הכול

28.08.23
הילה גד, מערכת את"צ

בשבוע שעבר, בסיס רמון התמלא בעשרות ילדים נרגשים, שלקחו הפסקה מחיי היום-יום המורכבים שלהם והגיעו ישר מבית החולים לשעות של טיסה במטוסים, השתתפות בסימולטור מיוחד שהוקם עבורם ולמידה חוויתית על זרוע האוויר והחלל.

הכול התחיל כשרנ"ג (מיל') פיני אלמקייס נשלח לבדיקות שגרתיות בבית החולים, ופגש ילדה קטנה ששינתה את עולמו: "היא בכתה, ואבא שלה לא הצליח להרגיע אותה, וכשהיא ראתה אותי היא מיד הפסיקה לבכות, והכריזה שהיא רוצה להיות חיילת".

באותו הרגע פיני החליט להבטיח לה חוויה בלתי נשכחת, "אמרתי לה שאני אביא אותה לבסיס ואעיף אותה לשמיים", כשהוא נזכר היה אפשר לשמוע בקולו את החיוך, "היא כל כך התלהבה שהיא שכחה מהכאב".

אבל הזמן עבר, ופיני, שבאותו זמן שירת בקבע כמכונאי בטייסת 253, שכח מאותו אירוע. עד שיום אחד הוא קיבל שיחת טלפון מפתיעה ממחלקת הרווחה של "עמותת חיים". "היא ביקשה ממני לקחת איתי עוד ילדים. אני חשבתי שהיא מתכוונת לשניים-שלושה", מתלוצץ פיני והמשיך, "היא רצתה שאביא 50".

יחד עם מפקד הטייסת הם ארגנו הסעות, ואחרי שלושה חודשים של מאמץ משותף הם הביאו 150 ילדים חולי סרטן אל יום בלתי נשכח בבסיס רמון. "הרופא התקשר אלי אחר-כך", הוא מספר, "הוא אמר לי שהילדים חזרו מאושרים, ושהמצב שלהם השתפר משמעותית".

מאז ועד היום עברו שנים רבות. פיני השתחרר מהצבא והמשיך בשירות מילואים בטייסת, והעמותה נשארה בליבו. בכל שנה הוא מארגן לפחות ארבעה מפגשים של ילדים עם חיל האוויר. בין אם זה במטוסים באוויר או בשיחות ופעילויות נוספות. "רק השנה עשינו את זה כבר שבע פעמים!", הוא מתגאה, "ואני לא יכול לחכות לעשות את שוב".