הכירו מקרוב את התפקידים שמחכים לכם בצוות איסוף קרבי

קשר, נגביסט או רחפניסט - צוותי האיסוף הקרבי, כשמם כן הם, אמונים על השגת מודיעין מהאויב והגנה על גבולות המדינה. זאת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כמו רחפנים ובלוני תצפית. אבל אילו תפקידים יש באותם צוותים? רגע לפני ש"יאספו" אתכם, הלוחמים בחיל מציגים את התפקידים בהם תשתבצו - עם מסר במיוחד בשבילכם

12.08.19
מירב בראל, מערכת את"צ

טוראי איתם כהן, א. מודיעין

במסגרת התפקיד שלי, אני אחראי להוציא את כל המידע המודיעיני הרלוונטי למשימה, לנתח את פני השטח ואת פעילות כוחות האויב. בנוסף, אני עוזר למפק"ץ לחשוב על דרכי פעולה נוספות לצורך ביצוע המשימה ונמצא בקשר רציף עם התצפיתניות ועם יתר הכוחות הנמצאים בגזרה.

ברגע שמגיעים לגזרה חדשה, אני צריך ללמוד אותה הכי טוב שיש. מוודא שהמשימות שלנו אכן מתבצעות, ומדי כמה שעות יושב עם המפק"ץ כדי להעביר לו תמונת מצב. בזמן לחימה, אני מגיע לחמ"ל התצפיתניות כדי לאסוף מידע חדש על המיקום שלנו ועל פעילי האויב, וכשאנחנו מגיעים לעמדה מסוימת - אני מקים את התצפית, מזהה את היעדים ודואג שכל הצוות חפוף עליהם.

אתגר מרכזי בתפקיד: לזכור מידע רב על כל פעילות ופעילות. אני גם מעביר לא מעט משימות לחברי הצוות שלי, זה לא תמיד בא באופן טבעי, וכמובן נכנסת עבודה תחת לחץ, שגם בה אני צריך להביא את התוצאות הטובות ביותר.

מסר לסיום: חשוב לי להדגיש למתגייסים שמצטרפים אלינו לא לוותר גם כשקשה. תשתפו חברים סביבכם שעוברים את אותה החוויה ואת סגל הפיקוד. בשלב מסוים, אתם תסתכלו אחורה ותראו כמה מהנה ומדהים היה המסע שלכם. בהצלחה!

טוראי עומר פורת, בנאי

כבנאי, התפקיד שלי הוא לבנות עמדות תצפית מוסוות בכל תנאי שטח נדרש - סבך, מדבר, סלעים, הרים. את העמדה עצמה אני מסתיר עם אמצעי הסוואה מתקדמים וחומרים טבעיים מהשטח. המטרה היא שגם אם האויב יעבור לידה במרחק של מטרים בודדים, הוא לא יבחין בה.

כשמתקבלת משימה חדשה, אני צריך להבין באיזה סוג שטח העמדה תהיה ובאילו חומרים עליי להשתמש. אני יוצא לחקור את השטח יחד עם מפקד הצוות שלי, מנתח תצלומי אוויר ומכין מודל של העמדה כדי לדמות מצב אמת.

אתגר מרכזי בתפקיד: לא כל שטח מתאים בהכרח לבניית עמדה, ויש מקרים בהם צריך להתאמץ במיוחד כדי ליצור הסוואה מושלמת. בניית העמדה מתבצעת לפני הזריחה, כך שרוב העבודה נעשית בחושך מוחלט ובשקט מופתי, כי אם ניחשף - זה כישלון במשימה.

מסר לסיום: אני ממליץ לכם להגיע לקורס בנאים. זה תפקיד יצירתי ולא סתם אומרים: "בנאי פנתר - בנאי מאלתר".

טוראי סאם גפן, נגביסט

כנגביסט, אני אחראי על מתן כוח הרתק וחיפוי על הצוות באמצעות ה"נגב" - נשק בעל כוח האש החזק ביותר בצוות האיסוף. במקרה של התקלה, הנגביסט מספק אש חזקה שתגרום לאויב להסתתר בזמן ההסתערות עליו.

אני דואג לטפח את הנשק, שיכיל מספיק תחמושת ואמצעי ראיית לילה תקינים, בסופו של דבר, זו התחמושת ששומרת עלינו בעת הצורך.

אתגר מרכזי בתפקיד: הנשק כבד מאוד ולכן גם הכוננות שלו מכבידה. בכלל, הנגביסט צריך לשמור על ערנות מתמדת, כי תגובה מהירה יכולה להציל צוות שלם.

מסר לסיום: תמיד תהיו מוכנים לאתגרים חדשים.

טוראי עילי ברנד, א. מטרות

אני אמון על הכוונת האש, מה שכולל ללמוד את המטרות המיועדות להשמדה ואילו כוחות אש ישנם באזור, כמו שריון ותותחנים. חשוב להיות ערוך ולהכווין את הכוחות מול היעדים הנדרשים ומול האויב בעת הצורך. אני תמיד מצוי בשליטה על כוחות האש בגזרה.

כשיורדת משימה, אני מנתח את השטח המסוים, מתאים עמדה למטרה הרלוונטית ואת הכוח שיספק מענה.

אתגר מרכזי בתפקיד: להיות מוכן תמיד. גם כשהגזרה שקטה, אני חייב לדעת מאיפה יצוץ האויב.

מסר לסיום: בואו עם רבאק ועם רצון ללמוד ולתרום.

טוראי תמיר אשירוב, רחפניסט

במסגרת התפקיד, אני מפעיל תצפית באמצעות רחפן ולומד לנצל אותו באופן המיטבי כדי להביא מידע רלוונטי בזמן פעילות מבצעית. בהכנה אליה, עליי לוודא בעיקר מבחינה טכנית כי הרחפן תקין, שהסוללות מלאות והפרופלורים תקינים - כדי שיהיה מוכן להטסה בכל רגע שנצטרך.

אתגר מרכזי בדרך: עניין טכני בעיקר. הסוללה של הרחפן נגמרת מהר, ולכן דרושה חדות מקצועית כדי להוציא את כל המידע הדרוש ולהביא תוצרים איכותיים בזמן הקצר ביותר.

מסר לסיום: ההכשרה לא קלה, אבל בונה אותך. אתה מתפתח, מגלה יכולות ועושה דברים שלא חשבת מעולם שתעשה. וכמובן, בהצלחה.

טוראי ריאן קדור, קשר

הקשר הוא הצמד של מפקד הצוות ואחראי על הקשר של הצוות עצמו. זה כולל לדאוג שכל הקשרים עובדים, להכין אותם לפני פעילות ולדעת בדיוק מול מי עולים ומתי.
בהכנות לפעילות (נוהל קרב), הקשר אחראי על יצירת קשר עם כל הכוחות הקשורים לפעילות והכנת הקשרים. בפעילות עצמה הוא אחראי גם לוודא שכל דבר שקורה בפעילות נרשם ביומן המבצעים, כדי שלאחר הפעילות אפשר יהיה לנתח את המידע וליצור ממנו תמונה עדכנית.

אתגר מרכזי בתפקיד: יש הרבה עבודה, וחייב להיות עירני וקשוב לקשר. תמיד לשלוט בכל הכוחות שבגזרה, ולעולם לא לפספס שום אירוע שקורה בגזרה.

מסר לסיום: תנו בראש! אתם תעברו פה דברים שלא תעברו שוב בחיים, וגם כשקשה תרימו ראש ותחייכו.