עם פינוקים כאלה - השבת בסיירים תהפוך למתוקה יותר

סופלה שוקולד, עוגות קרמשניט ואפילו פיסול בפירות - אלו רק חלק מהפינוקים שמקבלים החיילים שסוגרים שבת במחנה סיירים. מי שאחראי לכל הטוב הזה הוא רב"ט ברוך פריסמן, קונדיטור שהופך את ארוחת שישי לחוויה קולינרית מתוקה. קיבלנו טעימה

12.09.19
מירב בראל, מערכת את"צ

אם גם אתם משרתים במחנה סיירים ויצא לכם לסגור כמה שבתות בשנה האחרונה, שולחן הקינוחים של ברוך לא זר לכם. אותו מיצג אומנותי שנפרס כל שבת שנייה בערב שישי, המכיל עשרות עוגות חמות, פירות חתוכים, מתוקים ביתיים ועוד.

כל התענוג הזה קורה בזכות חייל אחד - רב"ט ברוך פריסמן, שהתגייס לפני כשנתיים ומשמש כטבח בבסיס. "בגלל בעיות רפואיות שהיו לי, לא הייתי אמור בהתחלה להתגייס", משתף ברוך, "אבל ראיתי את החברים הקרובים שלי מתגייסים, תורמים למדינה ובעיקר מקבלים המון סיפוק. לכן, החלטתי שגם אני רוצה לתרום לצבא בדרכי שלי".

רב"ט ברוך פריסמן

הוא שירת כטבח, אבל מהר מאוד הבין שהתפקיד פחות מדבר אליו. "פעם לא אהבתי לעבוד לפי מידות ומשקלים מדויקים, שחשובים בהכנת קינוחים, בעיקר בישלתי מהבטן", מסביר פריסמן. "לפני כשנה ראיתי שלחיילים שסוגרים כאן אחת לשבועיים חסר משהו מעבר, והחלטתי לקחת על עצמי את תחום הקונדיטוריה".

בשולחנות המפוארים של ברוך תוכלו למצוא עוגות קרמשניט, פחזניות, סופלה שוקולד, נשיקות מרנג, מאפים ביתיים, מלבי ומגוון פירות בפיסול מקצועי שהוא בעצמו מבצע.

פריסמן מספר כי אימא שלו לימדה אותו כל מה שהוא יודע על המטבח. "אני מבשל ואופה מגיל 14 ביחד עם אימא, שמתמחה בקונדיטוריה", הוא מוסיף. "את זה אני עושה הכי טוב, ואם אני כבר משרת בצבא, הכי כיף באותה העת גם לשמח את החיילים והחיילות".

למה שחייל מטבח ייקח על עצמו עבודה כל כך קשה ומדויקת בכל סוף שבוע שני, שיכולה גם לקחת שעות? על השאלה הזו משיב ברוך בכנות גמורה: "מדי שישי אני רואה חיילים מבואסים שלא יצאו הביתה למשפחה, לחברים ולבני ובנות הזוג. אם מופיע להם חיוך על הפנים כשהם רואים את השולחן, ואם זה משפר להם את מצב הרוח אפילו קצת - אני את שלי עשיתי".