כל הפרטים על מסלול הפיקוד והקצונה החדש במערך הגנת הגבולות

התנסויות פיקודיות וניווטים כהכנה לקורס מ"כים, פיקוד מבצעי וכושר גופני אינטנסיבי שיכינו אותם לבה"ד 1, הם רק חלק מהמאפיינים של "מסלול ברקת" החדש והיוקרתי בחי"ר גבולות שיכשיר את מתגייסיו להיות הקצינות והקצינים של המחר במערך. מה קורה במסלול? מתי זה מתחיל? ואיך מגיעים אליו? יצאנו לבדוק

23.02.20
מערכת את"צ

באפריל הקרוב יחלו המיונים למסלול ״ברקת״, הייעודי לפיקוד של מערך הגנת הגבולות. הנבחרים, יתגייסו החל מיולי 2020 בכל מחזור גיוס, ויעברו במקביל להכשרה הרגילה, תכנים מיוחדים שיכינו אותם לפקד על חיילים בהמשך השירות.

על מנת להספיק לעבור על כל החומר שנדרש ללמוד בהכשרה, כל רגע ינוצל עבור אימונים ולמידה.

בנוסף לבוחן מסלול, יהיה על החיילים והחיילות לעבור גם בוחן כשירות גופנית נוספת. ״המטרה של המסלול הייעודי לפיקוד, היא שהמעבר למגמת ״להב״ בבה״ד 1, יהיה חלק. שלא יהיו הפתעות״, מסביר מפקד בא״ח מערך הגנת הגבולות, סא״ל עידו סעד.

בארבעת החודשים הראשונים, הם יעברו טירונות רובאי 06, כמו כל הגדודים במערך. אחר כך, ארבעה חודשים של מכין מבצעי, אותו הם יעשו כפלוגה תחת לביאי הבקעה. בהמשך, הם כבר יבצעו שתי התנסויות פיקודיות וניווטים, עוד לפני קורס מ״כים.

בגלל ההכנה האינטנסיבית שיעברו בסיירים עוד לפני קורסי הפיקוד עצמם - קורס מפקדים וקורס קצינים, הם יגיעו מוכנים להתמקצע בניווט רכוב, העמקה במקצוע הקרבי ובסופו של דבר מבחן מסכם כמו במגמת להב. ״החיילים האלו הם הדובדבן שבקצפת של חי״ר גבולות והמטרה היא שהאיכותיים ביותר שיגיעו אלינו יהיו מוכנים לרגע האמת״, מסביר סא״ל סעד.

"אחרי קורס מ"כים הם יחזרו אלינו לפקד בבא"ח ארבעה חודשים", ממשיך מפקד בא״ח הגנת הגבולות, "זו סגירת מעגל, הם יפקדו על הכיתות המורכבות יותר". לאחר הפיקוד הם יצאו לבה"ד 1 מוכנים מנטלית ומקצועית.

במיונים, ייבחנו המשתתפים בבוחן פיזי (כמו במיון לוחמות) הכולל ריצת 3,000, סקווטים, מתח, מקבילים וזריזות. בנוסף, יעברו מבחן מנהיגות לבדוק התאמה לקצונה במערך.

"מסלול ברקת מיועד לטובים ביותר", מתאר סא"ל סעד. מלש"בים שרוצים להתגייס למסלול חייבים להיות עם פרופיל רפואי גבוה, קב"א עם נתונים לקצונה, יכולת להוביל ולפקד והכי חשוב רצון להוביל ולהשפיע.