התצפיתנית שבזכותה סוכלה הברחת הענק בגבול מצרים משחזרת

רב"ט סי ממן התחילה עוד משמרת בחמ"ל התצפית שעל גבול מצרים - והפכה ברגע למרכז אחד מאירועי ההברחות הגדולים שסוכלו לאחרונה. תפסנו אותה לשיחה וחזרנו לדקות הקריטיות - בהן הגנה על המדינה בעיניים

02.11.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

הנוף המדברי של גבול מצרים וישראל הפך ממש בחצי השנה האחרונה לבית השני של התצפיתנית רב"ט סי ממן. אחרי שבראשון האחרון סיכלה הברחת ענק בגזרה - התחושה הזו אפילו רק התחזקה.  

"אני יושבת בחמ"ל וסורקת את הגזרה שלי, ופתאום רואים גבר רץ לכיוון הגדר", רב"ט ממן חוזרת לאותם הרגעים, "אני מתמקדת בתמונה שעל הצג ומזהה קבוצה של בערך 15 אנשים, חלקם חמושים - רצים לגבול עם סולם ושקים". 

סי מיד מדווחת למפקדת שלה, ועולה בקשר מול הכוחות בשטח, כשהחוליה מתחילה לירות דרומה. היא מכווינה את לוחמי ולוחמות ברדלס לנקודה טקטית ממנה יוכלו גם לעצור את החשודים, וגם להימנע מפגיעה בכוחותינו. זה בדיוק, כך מדגימה סי, כוחה של התצפיתנית - היכולת לראות גם את מה שלא רואים בשטח. 

הכול קורה במהירות. חילופי אש מתנהלים בין ברלדס וחוליית המבריחים, בעוד כוחות צה"ל נוספים "סוגרים" על מקבלי השקים מהצד הישראלי. "המבריחים חוזרים במהירות לעומק מצרים, ומתחיל מרדף רכוב אחרי מבריחי הסמים מתוך הארץ", משחזרת התצפיתנית, "התפקיד שלי היה לאבטח את הכוח מרחוק - כל מה שאני רואה, הם שומעים". 

 

בתום המבצע, נלקחו השקים על ידי כוחות הביטחון להמשך חקירה. "מדובר בסכום כסף גדול", מציינת סי. ואכן, סוכלה הברחת סמים בשווי של כ-6 מיליון שקלים - כסף שמתרגם את עצמו מהר מאוד לאמצעי לחימה מסוכנים שעלולים לשמש את ארגוני הטרור. 

"הרגשתי מדהים אחרי זה", היא משתפת לסיום, "רק כשהכול נגמר, את באמת מבינה שהצלחת במה שעשית ויש תחושת הקלה בגוף. כל הלילה הייתי בחמ"ל ושחזרתי את האירוע. בסוף, מטורף לחשוב על זה שאנחנו שומרות על כולם מאחורי הקלעים".