מערכת את"צ

"בשבת האחרונה, בשעה 06:30 בבוקר, החלה מתקפת טרור אכזרית על יישובי העוטף.

התצפיתניות היו הראשונות לזהות את ההתקפה, ומיד הקפיצו את כלל נוחות הגזרה באוויר בים וביבשה. הן אלו אשר הכווינו אותם, תוך הפעלת אש, לעבר נחילי הענק של המחבלים שחדרו לשטחנו באמצעות רכבים, אופנועים וגלשני רוח.

תוך דקות בודדות מלל מערכי החיל נתקלו בקרבות קשים ועקובים מדם אל מול המחבלים. עם היוודע המצב מיד התייצבו אנשי המילואים לסייע לסדירים. ובעת כל מערך בגזרתו, ממשיך לפעול תוך נחישות שאין שנית לה. זאת על מנת להשיב את הביטחון למדינה ואזרחיה.

חמ"לי האיסוף הפרוסים אל מול הרצועה- יפתח, נחל עוז, ביסופים, כרם שלום, וחמ"לי האיסוף ברעים, עמדו על המשמר לאורך כל הקרבות גם כאשר מחבלים כיתרו את החמ"ל וניסו לפגוע בו בידי ישיר וברימונים - פעלו התצפיתניות באופן מקצועי וברוח לחימה יוצאת דופן.

תצפיות שלא נפלו מאש המחבלים, הופעלו והכווינו אש ולוחמים לאורך הלחימה. תצפיתניות נוספות סייען במתן טיפול רפואי לפצועים. כולן פעלו באומץ ובתושייה גדולה, בגבורה ובעוז, חלקן עד לנשימתן האחרונה.
לוחמי ולוחמות גדוד האיסוף 'נשר לוחמים מתחילת המתקפה.

חלקם נפצען, זקפו ראש, והמשיכו להילחם עד לסוף הקרבות מתוך הבנה ברורה כי אין ברירה אחרת. לוחמי כיתות הכוננות והרבשייצים יצאו להילחם על הבית אל מול מעשי טרור אמזדיים ביותר. בלחימה עיקשת אל מול מאות מחבלים ובתנאים בלתי אפשריים, טיהרו אט אט את היישובים, עד שלבסוף הושגה השליטה לידים.

 

גדודי החיל הדרומיים - קרקל, ברדלס ואיתם, גם הם יצאו להתקפה נגדית הצטרפו למאמץ הלחימה בגזרה בלמן פשיטות וחיסלן אויב משמעותי.

לוחמות הטנקים הגיעו למרחבי הקרבות וחיסלו מחבלים רבים באומץ רב באש ובפלדה.

כוחות הגששים נלחמו במלל המרחב, וסייעו במקצועיות רבה להבנת תמונת המצב המורכבת והמאתגרת

בימים האחרונים ספגנו אבידות קשות רבים ממשרתינו נפצעו, נהרגו, וישנם נעדרים אשר עדין לא ידוע מה עלה בגורלם. אנו נעשה כל שביכולתינו להחזיר את הנעדרים.

אני שולח תנחומים עמוקים למשפחות הנופלים ולקרוביהם. עלינו להמשיך ולהגן בעת על המדינה, עם סיום המלחמה נגיע כולנו - לנחם ולחזק.
ישנן שאלות רבות, קשות וכואבות מאד, על מה שהיה וכיצד כך קרה. עם שוך הקרבות, עוד יגיע זמן הברור הנוקב והפקת הלקחים.

כעת אנו בעיצומה של המערכה. עלינו לאחד שורות לזקוף קומה ולהילחם בעוז.

אני גאה ונרגש לפקד עליכם, אתם טובי וטובת בנינו ובנותינו. לוחמים ולוחמות אמיתיים הנלחמים על המולדת יחד נעמוד על המשמר, נגן ונילחם בכל שידרש, עד הנצחון. זוהי שעתנו. זוהי חובתנו. זוהי אחריותנו. צה"ל ישיב את הביטחון למדינה.

"יְהוָה עֹז לְעַמוֹ יִתֵן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמוֹ בַשָּׁלוֹם"

תא"ל אליעד מואטי, מפקד חיל הגנת הגבולות".