טקס התייחדות לזכר חללי חיל ההנדסה בראשות סגן הרמטכ"ל

21.09.22
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 612 חללי חיל ההנדסה הקרבית התקיים אתמול (רביעי). הטקס שהתקיים באנדרטת חיל ההנדסה הקרבית לזכר חללי חיל ההנדסה הקרבית שבחולדה, נערך בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות קצין ההנדסה הקרבית הראשי, תא"ל עידו מזרחי, המשפחות השכולות, ומפקדי וחיילי החיל בעבר ובהווה.

"אנו עומדים כאן היום בכתפיים זקופות ומרכינים ראש", אמר סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, "לזכר נופלינו מחיל ההנדסה, 612 החיילות והחיילים. את כולם אנו חסרים. אנשי ההנדסה של צה"ל תמיד מלפנים, ראשונים לפגוש את הבעיה, לעצב את הפתרון, לפרק את המטען – אמיצים מחושבים, ערכיים ומקצועיים. אנו מדינה בטוחה יותר בזכות גבורת לוחמיה. כך נעשה מול כל אויב ומול כל בעיה – סכין הפלס ולוחמיו של צה"ל יהיו איתו בכל מקום בו יידרש".

"זכות גדולה יש לנו להגן על המדינה", הוסיף סגן הרמטכ"ל, "לא נרצה שאף אחד יעשה את זה עבורנו, כאב עמוק יש לנו על המחיר אותו תמיד ננסה להקטין, אך לעולם נגן, לעולם נהיה נכונים להסתכן כדי להיות כאן חופשיים, מתפתחים ומשגשגים. משפחות יקרות, אתן חשות יותר מכל את נקודת הקושי בה ההבנה שעל המדינה יש להגן ואף להסתכן לשם כך פוגשת את המחיר האישי, הגעגוע האינסופי והכאב העצום. בנקודת המפגש הזו אנחנו רוצים להיות לצדכן. אנחנו אתכן, מחבקים, אוהבים, זוכרים, ותומכים".

"חיל ההנדסה הוא חיל משפחתי, חכם וטכנולוגי", הצהיר קצין ההנדסה הראשית, תא"ל עידו מזרחי, "המאופיין באנשים מעולים ונשען על מורשת קרבית מפוארת. סוד כוחו היה ונשאר - איכות המפקדים והלוחמים שבו. עמדנו יחד בגבורה באתגרים הקשים ביותר שיש בשדה הקרב. שילמנו ועודנו משלמים, את המחיר היקר ביותר בדמותם של יקירנו, חללי צה"ל ובהם חללי חיל ההנדסה הקרבית, 612 חללים ממיטב בנותינו ובנינו, מפקדים ולוחמים מן השורה הראשונה, אנשי חיל ואנשי רוח שפעלו בגבורה ונפלו תוך חתירה בלתי נתפסת להשגת המשימה. אלו אשר לא שבו ממילוי משימתם הצבאית ושהעדרם ואובדנם צורב את הלב".

"משפחות יקרות", סיכם קצין ההנדסה הראשי, תא"ל מזרחי, "הרוח האיתנה, תחושת השליחות והידיעה כי אין לנו ארץ אחרת, הם שהובילו את סבא שלי, שאיבד את שני אחיו ואת גיסו במלחמות ישראל, לשלוח את אבא שלי לשירות קרבי בחיל ההנדסה. אותה הרוח היא שהובילה אתכן, להמשיך בחיים ואף לשלוח את הבנים והבנות, ממשיכי הדרך, לשירות משמעותי בצה"ל. יהי זכר הנופלים ברוך".