הפרויקט המרגש שמנציח מורשת של חיל שלם

אחרי כמעט עשור של פעילות מאומצת, נחנך השבוע פרויקט מרגש שמאגד בתוכו שנים של היסטוריה - שביל זיכרון. משני צידיו הונחו אבנים רבות, כשכל אחת מהן טומנת בחובה סיפור ייחודי. בזכותן הופך המסלול לרשת של זיכרונות וסיפורים על חיל ההנדסה הקרבית - מיום הקמתו ועד היום

15.06.23
נויה בן גיגי, מערת את"צ

מאז שתא"ל (מיל') ישי דותן השתחרר ועזב את משרד קצין ההנדסה הראשי  לפני כ-30 שנה, הוא הציב לעצמו מטרה אחת, שעם השנים הפכה לייעוד חייו - להנציח את המורשת של החיל - של הנופלים והפצועים. אלו שבלעדיהם אף אימון או מבצע לא יכול היה להתקיים.

בשבוע שעבר מטרתו התגשמה. בעזרת 60 אבנים הפרוסות לאורך 600 מטרים - חנכו תא"ל (מיל') דותן ועמותת חיל ההנדסה את אתר ההנצחה הייחודי באזור חולדה, שמגולל סיפור של כמעט 100 שנים - מהקמת החיל ועד השנים האחרונות.

מדובר בשביל הליכה שמשני צדדיו מונחות אבנים, כשעליהן חרוט אירוע, מהקמת החיל, דרך מלחמות ומבצעים - ועד אבן הוקרה לפצועים והנופלים.

מעבר לטקסט הכתוב, על כל אחת מהן נמצא ברקוד שמוביל לעמוד בו אפשר לכתוב את כל שעל הלב ולקרוא דברים שאחרים כתבו - כשהמטרה היא ליצור רשת זיכרונות.

"ההיסטוריה מלאה סיבות טובות לראות במורשת של החיל משהו להשקיע בו", מציין תא"ל (מיל') דותן, "מתוך אמונה שלמה העמותה ואני מקדישים את רוב היום שלנו בשימור הסיפורים, זיכרון הנופלים והענקת כבוד לפצועים".

במשך כמעט עשור עמלו חברי העמותה על הפרויקט. הם חקרו לעומק את ההיסטוריה של החיל, אספו סיפורים ושמעו זכרונות וחוויות של לוחמים רבים. בשבוע שעבר, התהליך הושלם ושביל המורשת נפתח. כעת כולם - מלוחמי החיל לדורותיהם, דרך משפחות הנופלים, ועד חיילי צה"ל ואזרחים, מוזמנים לצעוד בו - ובהליכה קצרה לחבר בין עבר ועתיד.