בתאריך י"ט באלול התשס"ט (08 בספטמבר 2009), בשעה 24:00 בלילה יצאו סמ"ר הדר משולם,  קלעית בגדוד קרקל, וצוותה למארב והתמקמו בעמדתם. לקראת השעה 01:00 הבחין מתן מלימן, חבר לצוות המארב, בשתי דמויות חשודות נעות לעבר הגדר והתריע על כך בפני הצוות. מפקדת המארב פתחה בנוהל מעצר חשוד, קראה לעבר המסתננים קריאות אזהרה וירתה שני כדורי אזהרה באוויר, בעוד הם רצים במהירות לעבר הכוח. כאשר התהווה איום ישיר על חיי הצוות פתחה הדר באש לעבר פלג גוף תחתון של החשודים  על מנת למנוע את המשך תנועתם לעבר הכוח. לאחר שנפלו על הקרקע החל הצוות התקרב לחשודים ולבצע "נוהל זיכוי", במסגרתו וידאו שהחשודים אינם מהווים איום על הכוח ואין עליהם כלי נשק או חגורות נפץ.

אחד החשודים עשה תנועה חדה בכוונה לתקוף את המפקדת. הדר זיהתה זאת, ירתה בו והרגה אותו ע"פ נהלי הפתיחה באש בגזרה. לאחר כמה דקות הגיעו כוחות לנקודה, לקחו את הגופות (החשוד השני נהרג מאיבוד דם כתוצאה מפגיעה בעורק הראשי) ומצאו בשקים שנשאו המחבלים 30 ק"ג של הרואין.

על אומץ ליבה ונחישותה באירוע קיבלה הדר את אות הצטיינות הנשיא ביום העצמאות ה-62.   

"מצפן מורשת" הוא פרויקט חדש של חיל החינוך והנוער המציג סיפורי מורשות קרב נבחרים. הסרטים המופיעים באתר זה כוללים ראיונות עם לוחמים ומשולב בהם קטעי אנימציה שמביאים לידי ביטוי ביתר שאת את סיפורי הקרב. לכל סרט מתווסף "דף למפקד" שישמש אתכם למטרת עיבוד לאחר הצפייה.

ל"דף למפקד" - לחצו כאן

לגרסה נגישה לדף הדגשים למפקד לחצו כאן

כלים נוספים העוסקים במורשת צה"ל, תוכלו למצוא באתר מורשת צה"ל בחינוך בכף היד.