במהלך הקיץ הקרוב יתקיים חידון ידיעת הארץ הצה"לי, בהובלת חיל החינוך והנוער - "אלוף הארץ". 

איך זה עובד? ב-14.06, יום פתיחת החידון, תישלח לכלל המשרתים בצה"ל הודעת sms עם קישור לשלב הראשון בדרך אל הניצחון. השלב יכלול מבחן עם 25 שאלות אמריקאיות על נושאים מגוונים כמו: טבע ארץ ישראלי, גיאוגרפיה ומלחמות ישראל. לכלל החיילים יש הזדמנות להוכיח את היכולות שלהם - מכל מקום, ממש בכף היד שלכם. 

כדי להבטיח שתגיעו מוכנים, חיל החינוך דאג לכם לחומר לימוד מסודר, שכולל את כל נושאי האליפות, בדיוק בזמן לשבת ללמוד. 

 

 

אלה שצלחו את השלב הראשון, יוזמנו לשלב השני, שיתקיים בין 4 ביולי ל-22 ביולי בכל פיקוד ואגף בצבא, ויכלול תחרות טריוויה ראש בראש מול שאר המתמודדים. בסוף כל אירוע ייבחרו שני נציגים, שיעלו לגמר וייצגו את יחידתם בשלב השלישי והאחרון, בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בתחרות על התואר הנחשק ועל מגוון פרסים מעולם המחנאות והטיולים. 

אירוע הגמר החגיגי, בו יתחרו 22 החיילים המצטיינים מכלל צה"ל, ייערך ב-4.8. בשלב זה, מתמודד שהעפיל לגמר ומהיחידה שלו נרשמה השתתפות רחבה בשלבי התחרות הקודמים, יזכה בנקודות בונוס שיקרבו אותו אל הניצחון. אות הצטיינות מהרמטכ"ל יוענק ליחידה עם מספר המשתתפים הגבוה ביותר בשלב הראשון, גם אם זו לא הגיעה לשלב הגמר.

את השאלות כותבים אנשי תוכן מומחים, והן הולכות ועולות ברמה ככל שמתקדמים בשלבים. חושבים שאתם מסוגלים להיות אלופי ידיעת הארץ? חולמים להיות היחידה שתזכה באות הרמטכ"ל? תכניסו את התאריכים ליומן, ותתחילו ללמוד!