מה עשו לוחמות איסוף, שריונרים ולוחמים ימיים בטיילת של אילת?

מתי לאחרונה תכננתם חופשה עם החברים, ומצאתם את עצמכם נכנסים לעמדת ירי וחושבים על חשיבות התרומה למדינה? המלש"בים שהגיעו בשבועיים האחרונים לטיילת באילת חוו את כל אלה, ואפילו יותר. כתבתנו הדרימה כדי לראות בעיניים את הבשורה החמה

11.08.21
גל פלוק רוה, מערכת אתר צה"ל

עמדת תצפית מוסוות מוכנה לפעילות. לוחמות האיסוף עוטות עליה עם הציוד הכבד, כשרחפן תצפית סורק את הזירה מהשמיים. זאת לא תחילתו של תרגיל מבצעי - אלא של חודש קיץ בטוח מטעם חיל החינוך והנוער באילת. 

״אחרי יותר משנה של קורונה, הבנו כמה חסר לנו המפגש עם המלש״בים, ולהם - מכיוון שחלקם תכף מתגייסים ועוד לא פגשו לובשי מדים״, מסבירה את ההתרחשות המפתיעה סרן שני פרץ, מד״ר בבסיס החינוך שדה בוקר וממארגנות האירוע. 

״ידענו שעכשיו, בשיא הקיץ, המוני נערים ונערות מגיעים לחופשה באילת, ושזאת הזדמנות מעולה בשבילנו לפגוש אותם, וגם בשבילם לקבל מענה פנים מול פנים. תהליכי המיון והאיתור של רובם המוחלט קרו מרחוק, בזום״. 

למגיעים למתחם, שפועל עד סוף השבוע הזה על הטיילת באילת, חיכו עמדות חוויתיות שסיפקו טעימה מהתפקידים השונים ואפשרות להתנסות בעצמם בסימולציות. 

בפסטיבל היה אפשר למצוא עמדת "קרבי על הבר", סימולטור מציאות מדומה של חיל הים ואפילו סימולטור נשק של חברת ״בגירה״, שאפשר למלש״בים הסקרנים להרגיש מה זה אומר לירות בנשק אמיתי. 

מדי ערב הגיעו גם לוחמים ומ״פים מהחטיבות השונות, כדי לדבר, להכיר ולהסביר על התפקיד שלהם לכל מי שרצה לשמוע. במהלך השבועיים הם אספו אינספור רגעים מרגשים עם המלשב״ים, כשהם רתומים כל כולם לעזור להם להגיע לשירות משמעותי ומתאים עבורם. 

בנוסף, הוצבו עמדות מידע ושירות של יחידת מיטב, שכללו נציגים מקצועיים וקציני מיון, שהגיעו במיוחד כדי לשוחח עם המלש״בים על תהליכי הגיוס שלהם, לענות להם על השאלות ולספק להם מידע חיוני. 

"אחת המלש"ביות ביקשה לבחון אופציה נוספת למיונים ובקשתה אושרה כי כל המעגלים נסגרו במתחם", מספרת סרן פרץ. "מרגש לראות כמה כולם רתומים". 

״ביום-יום אני לא מתעסק יותר מדי בצבא״, מודה אחד המלש״בים שהגיעו לכאן מחדרה הרחוקה. ״אבל כשיריתי בנשק, וגם שמעתי את הסיפורים של הלוחמים כאן, פתאום באתי לזה ממקום אחר. לא ציפיתי שבזמן החופשה שלי אני אפגוש משהו כזה, שבאמת שינה את האופן שאני מסתכל על הצבא ועל מה שאני רוצה לתרום״.

״המתחם מהווה דוגמא יוצאת דופן לשיתוף פעולה בין עיריית אילת לצה״ל", אמר רס״ן אלעד נתן, האמון על פעילות ההכנה לצה״ל בחיל החינוך. "מתקיימת בו פעילות ייחודית של הרשות המקומית לטובת הנוער הפוקד את העיר בהמוניו בחופשת הקיץ. אנו רואים את הנוער האיכותי והרתום למשימה שמגיע בהמוניו, ורוצה להתגייס לשירות משמעותי. אני יוצא מהימים האחרונים בהבנה מחוזקת איזה נוער איכותי יש לנו״.

האירוע המיוחד הזה מתקיים החודש לראשונה מזה שש שנים, וסרן פרץ מקווה שמכאן ימשיך ויחדש חיל החינוך והנוער את המסורת. ״ראינו כמה זה עושה טוב לכל הצדדים, אני מקווה שנמשיך ונתרחב גם מחוץ לאילת״.